منشاء میلیون ها تن آب در ماه کجاست؟

© Sputnik / Ilia Naymushin /  مراجعه به بانک تصاویر یک سنگ بزرگ از کره ماه به حراج گذاشته می شود + عکس
یک سنگ بزرگ از کره ماه به حراج گذاشته می شود + عکس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.05.2022
اشتراک
دانشمندان توضیح می دهند که میلیون ها تن آب در ماه از کجا آمده است.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان بارها ثابت کرده اند که روی ماه آب وجود دارد. اما چندین دهه است که آنها نمی توانند بفهمند که یخ از کجا آمده است. کارشناسان دانشگاه کلرادو گزینه ای را پیش کشیدند که فوران های آتشفشانی می تواند منبع آب یخ زده باشد.
مدل ما نشان می دهد که حدود 41٪ از کل جرم آب فوران شده در این دوره می تواند به یخ تا ضخامت چند صد متر در مناطق قطبی متمرکز شده باشد
گفتنی است، دانشمندان چینی با بررسی داده‌های ماه نورد چانگ ای ۵، نتایج شناسایی درون‌جا(in-situ) از سیگنال‌های آب موجود در سطح ماه را منتشر کردند. به گفته محققان آکادمی علوم چین(CAS)، محتوای آب را می‌توان تخمین زد زیرا مولکول آب یا هیدروکسیل در فرکانس حدود سه میکرومتر جذب می‌شوند.
یک شراره قدرتمند کلاس ایکس در خورشید رخ داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2022
جزئیات خورشید آشکار شد
باد خورشیدی سبب رطوبت در خاک ماه بوده است. محققان افزودند، ۶۰ بخش در میلیون آب اضافی موجود در آن سنگ ممکن است از بخش داخلی ماه سرچشمه گرفته باشد. این مطالعه نشان داد که ماه احتمالا به دلیل گاززدایی بخش گوشته آن در مدت معینی خشک‌تر شده است.
چین در نظر دارد در این دهه قطب جنوب ماه را با ۳ ماموریت بررسی کند. چین رسما پرتاب این سه ماموریت را با هدف کاوش قطب جنوب ماه تایید کرده است و اولین ماموریت آنها قرار است در سال ۲۰۲۴ پرتاب شود.
ماموریت بعدی چانگ ای ۶ است. این ماموریت نیز با هدف جمع‌آوری اولین نمونه‌های سنگی از قطب جنوب ماه و بازگشت آنها به زمین، انجام خواهد شد. چین گفته است که این ماموریت همچنین محموله‌های علمی در حال توسعه در فرانسه و ایتالیا و احتمالا روسیه و سوئد را نیز حمل خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала