برد موشک "حیدر1" 200 کیلومتر است

© Photo / IRNAموشک کروز هواپایه حیدر
موشک کروز هواپایه حیدر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.05.2022
اشتراک
کارشناس: ارتش در حوزه پهپادی رشد کمی و کیفی چشمگیری داشته و مدتهاست خط تولید برخی پهپادها را راه‌اندازی کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "مهر"، امیر شاهین تقی‌خانی معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش ایران اعلام کرد که موشک حیدر ۱ نیروی زمینی ارتش توسط پهپادهای بزرگ حمل شده و با برد ۲۰۰ کیلومتر اهداف را از دور نشانه می‌گیرد.
وی در ادامه افزود: " ارتش در حوزه پهپادی رشد کمی و کیفی چشمگیری داشته و مدتهاست خط تولید برخی پهپادها را راه‌اندازی کرده است. ما بخش‌هایی از این دستاوردها را در پایگاه پهپادی راهبردی ۳۱۳ ارائه دادیم و جدا از انواع پهپادهای شناسایی، رزمی و انهدامی، گونه های متنوعی ازمهمات جدید ایرانی در معرض دید قرار دادیم.
اعلام زمان آغاز آزمایش های دولتی موشک هایپرسونیک روسی زیرکن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.05.2022
پرتاب جدید موشک ابرصوت "زیرکن" از ناو نیروی دریایی روسیه + ویدئو
موشک حیدر ۱ نیروی زمینی ارتش توسط پهپادهای بزرگ حمل شده و با برد ۲۰۰ کیلومتر اهداف را از دور نشانه می‌گیرد. حیدر ۲ نیز یک پهپاد کروز با برد چند صد کیلومتر است که توسط نیروی زمینی طراحی شده و می تواند ماموریت‌های ابلاغی را صدها کیلومتر دورتر به انجام برساند.
مجموعه بمب ها، موشک‌ها، راکت ها و تجهیزات نصب شده بر روی پهپادها ایرانی هستند. امروز شیوه‌های ترکیبی نبرد جایگاه ویژه ای برای پهپادها ایجاد کرده است.
بالگرد، هواپیما، تانک، ناو و دیگر تجهیزات سازمانهای نیروهای مسلح، همچنان جایگاه ویژه خود را در سازمان رزم دارند. تغییر شکل و شیوه تهدیدات و نیازهای امروز ایجاب می‌کند از تجهیزات و شیوهای دیگری نیز استفاده کنیم که پهپادها با قابلیت های مختلف، ماموریت های متناسب با نیازها را در ۴ نیروی زمینی، پدافند، هوایی و دریایی اجرا می کنند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала