بایدن دوباره "خودشیرینی" کرد

© Sputnik / Sergueï Gouneiev /  مراجعه به بانک تصاویر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.05.2022
اشتراک
پیشنهاد بایدن به کشورهای آسه آن "مایه خنده" خوانده شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "جاکارتا پست"، ابتکار اقتصادی در منطقه هند و اقیانوس آرام که توسط جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده اعلام شد، به "مایه خنده ای" برای کشورهای جنوب شرقی آسیا تبدیل شده است.
نویسندگان این مقاله متذکر شدند که مشکلات در اجرای این ایده این است که به جای کمک واقعی، آنها فقط "وعده های توخالی" را از رهبری ایالات متحده دریافت کردند.
بایدن پیشنهاد کرد که هفت عضو از ده عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (آسه آن) از چین فاصله بگیرند و به فرمت جدید بپیوندند. با این حال، نمایندگان این کشورها به جای بحث در مورد منافع اقتصادی، فقط " دستورالعمل‌های مربوط به خطرات پنهان فساد و امتناع شرکت‌های بزرگ از انجام تعهدات مالیاتی خود" را شنیدند.
تهدید به اخراج کارمندان دولت آمریکا در صورت امتناع از واکسیناسیون  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2022
هشدار درباره احتمال آزمایش هسته‌ای کره شمالی در آستانه سفر بایدن به آسیا
نویسندگان مقاله معتقدند که پیشنهادات بایدن برای منطقه بسیار "سمی" است و این ابتکار به مایه خنده کشورهای جنوب شرقی آسیا تبدیل شده است.
شایان ذکر است که بایدن در اجلاس "آسه آن" گفته بود: "توافق بزرگ تاریخ دنیای ما برای ۵۰ سال آینده به دست کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا نوشته خواهد شد و روابط ما با شما در سال ها و دهه های پیشِ رو، آینده را خواهد ساخت".
بایدن همچنین بر شراکت حیاتی آمریکا و آ سه آن تاکید کرد و آن را موضوعی حساس برشمرد و افزود ما در آستانه ورود به "عصری جدید" از روابط میان آمریکا و آ سه آن هستیم.
اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ سه آن) شامل کشورهای برونئی، کامبوج، اندونزی، لائوس، مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала