باران برزیلی کُشت و بُرد

© AP Photo / Silvia Izquierdoسیل برزیل
سیل برزیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.05.2022
اشتراک
. در طول سال گذشته، صدها نفر از برزیلی ها در اثر سیل و رانش زمین ناشی از بارش های سیل آسا جان خود را از دست داده اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای شبکه تلویزیونی "ndtv"، ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل روز یکشنبه گفت که در پی این "تراژدی" روز 30 ماه مه (دوشنبه) به رسیف سفر خواهد کرد. در طول سال گذشته، صدها نفر از برزیلی ها در اثر سیل و رانش زمین ناشی از بارش های سیل آسا جان خود را از دست داده اند. دولت برزیل اعلام کرد باران های سیل آسا در شمال شرقی این کشور دست کم ۴۴ کشته و ده ها ناپدید برجای گذاشته است.
در ماه فوریه، بیش از 230 نفر در شهر پتروپلیس، پایتخت تابستانی امپراتوری آن زمان برزیل در قرن نوزدهم، در ایالت ریودوژانیرو کشته شدند. در اوایل ماه گذشته، 14 نفر دیگر بر اثر سیل و رانش زمین در این ایالت کشته شدند. کارشناسان می‌گویند بارندگی‌های فصل بارانی برزیل توسط La Nina - سرد شدن چرخه‌ای اقیانوس آرام - و تغییرات آب و هوایی افزایش می‌یابد.
دانیل فریرا، وزیر توسعه منطقه‌ای در کنفرانس مطبوعاتی در مرکز ایالت پرنامبوکو برزیل گفت: "ما به دنبال بارش شدید باران ۴۴ کشته، ۵۶ مفقود، ۲۵ مجروح، سه هزار و ۹۵۷ نفر بدون سرپناه و ۵۳۳ آواره ثبت کردیم".
برزیل برای خرید کود شیمیایی از ایران با آمریکا رایزنی می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2022
برزیل برای خرید کود شیمیایی از ایران با آمریکا رایزنی می کند
ژایر بولسونارو رئیس‌جمهور برزیل روز یکشنبه گفت که در پی این تراژدی روز دوشنبه به شهر رسیف در ایالت پرنامبوکو سفر خواهد کرد. طی سال گذشته، صدها نفر از برزیلی ها در اثر سیل و رانش زمین ناشی از بارش های سیل آسا جان خود را از دست داده اند.
مقامات ایالتی گفتند که با خراب شدن هوا، حدود 1200 پرسنل کار جستجو و نجات را از سر گرفتند، اما فریرا خواستار احتیاط شد و گفت: "با وجود اینکه بارندگی در حال حاضر متوقف شده است، اما پیش بینی می کنیم در چند روز آینده بارندگی شدید باشد. بنابراین اولین چیز حفظ اقدامات حفاظتی از خود است".
لوئیز استوائو آگویار که در شهرداری دیگری زندگی می کند گفت که 11 نفر از بستگان خود را در این فاجعه از دست داد. او اشک ریزان گفت: "خواهرم، برادر شوهرم، 11 نفر از خانواده ام جان باختند، تحمل آن خیلی سخت است. انتظار چنین اتفاق دردناکی را نداشتم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала