تعقیب کیفری عاملان زنده به گور کردن ۴۴ هزار قطعه جوجه یک روزه +ویدئو، عکس

© Sputnik / Alexei DanichevЦыплята павловской породы на ферме селекционера Вячеслава Комова в поселке Васкелово
Цыплята павловской породы на ферме селекционера Вячеслава Комова в поселке Васкелово - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.05.2022
اشتراک
معدوم کردن چندین هزار جوجه در اردبیل با واکنش‌های انتقادی و تعقیب کیفری عاملان این اقدام در استان اردبیل همراه شده است.
به گزارش اسپوتنیک، ویدئویی از معدوم سازی انبوه جوجه مربوط به استان اردبیل در روزهای گذشته در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می‌دهد یک دستگاه کامیون کمپرسی، جوجه‌های یک روزه را داخل گودالی ریخته و روی آنها خاک می‌ریزد.
جلال آفاقی، معاون اجتماعی و پیشگیری رئیس کل دادگستری استان اردبیل در این رابطه گفت: «به دنبال انتشار تصاویری از منهدم کردن چندین هزار جوجه در اردبیل عاملان این اقدام در استان تحت تعقیب کیفری هستند.»
آفاقی گفت: «به دنبال اقدام غیرقانونی و غیرشرعی یکی از واحد‌های پرورش مرغ در اردبیل در دفن چندین هزار جوجه زنده که تصاویر آن در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای داشته و در حال انتشار است، دادستانی اردبیل به صورت مستقیم به این موضوع ورود پیدا کرده و تا تشخیص عامل یا عاملان این اقدام بررسی‌ها را ادامه خواهد داد.»
وی این عمل را غیرشرعی، غیراخلاقی و غیرقانونی دانست و افزود: «تصمیم دستگاه قضائی استان برای مجازات سنگین عامل یا عاملین این عمل مجرمانه قطعی است.»
معاون اجتماعی و پیشگیری رئیس کل دادگستری استان اردبیل با یادآور شدن حقوق حیوانات، این عمل را از جنبه اقتصادی نیز به ویژه در شرایط تورم و گرانی فعلی، به نوعی اخلال در نظام اقتصادی و تضییع حقوق مردم عنوان کرد و از متولیان امر در سازمان‌های اداری مرتبط خواست اقدامات پیشگیرانه لازم را از تکرار موارد مشابه انجام دهند.
کاربران عنوان می‌کنند بی‌رحمی انسان‌ها انتها ندارد و انسان‌ برای پول و سود بیشتر چه جنایت‌ها که نمی‌کند. کاربران معتقدند با این اقدام، مرغ در بازار کم می‌شود و قیمت آن گران و گران‌تر می‌شود. برخی از کاربران با اشاره به اتفاق مشابه در دولت قبل، عنوان می‌کنند در آن دولت هم قرار بود با علاملان زنده به گور کردن جوجه‌های یک روزه برخورد کنند اما گویا آن موضوع پیگیری نشد که نیجه داشته باشد و به اطلاع مردم برسانند!
گروهی از کاربران نیز به مشکلات مرغداران اشاره می‌کنند و می‌‌گویند مرغداران از پس هزینه‌های خوراک دام و طیور برنمی‌آیند و دولت از آنها حمایت نمی‌کند، از طرفی مرغ را از مرغداران زنده، کیلویی ۱۷ هزار تومن می‌خرند و برای سایر مرغداران، پرورش جوجه نمی‌صرفد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала