ایروان باکو را به نقض آتش بس متهم کرد

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر ایروان باکو را به نقض آتش بس متهم کرد
ایروان باکو را به نقض آتش بس متهم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.05.2022
اشتراک
وزارت امور خارجه ارمنستان طرف آذربایجانی را به نقض وضعیت آتش بس در مرز در ۲۸ مه متهم کرد که در نتیجه آن یک سرباز ارمنی کشته شد.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرده بود که دیوید واردانیان سرباز ارتش در ۲۸ ماه مه در نتیجه گلوله باران آذربایجان زخمی شده است. وزارت دفاع آذربایجان بعداً این پیام طرف ارمنی را اطلاعات نادرست خواند.
روز یکشنبه، اداره نظامی ارمنستان از کشته شدن سرباز مجروح خبر داد.
در بیانیه آمده است: نقض فاحش نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان در ۲۸ مه وضعیت آتش‌ بس در جهت جنوب شرقی مرز که در نتیجه آن یک سرباز نیروهای مسلح ارمنستان، سرباز دیوید واردانیان کشته شد، به شدت محکوم می‌کنیم.
وزارت امور خارجه ارمنستان خاطرنشان کرد: این تحریکات قبل از اظهارات مخرب، ستیزه جویانه و حداکثری رئیس جمهور آذربایجان در ۲۷ مه، که شامل تجاوز به خاک مستقل جمهوری ارمنستان بود، صورت گرفته است.
این وزارتخانه از روسای مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، سازمان پیمان امنیت جمعی، اتحادیه اروپا و کل جامعه بین المللی خواست تا ارزیابی مناسب و هدفمندی از اقدامات و بیانیه های تحریک آمیز آذربایجان، لفاظی های تهاجمی با هدف تضعیف تلاش ها برای برقراری صلح در آذربایجان ارائه دهند.
در این بیانیه آمده است: از رهبری آذربایجان می‌ خواهیم از اقدامات تحریک‌ آمیز، لفاظی‌ ها، انجام تعهدات در چارچوب بیانیه‌ های سه‌ جانبه و پیروی از نتایج نشست‌ های بروکسل برای برقراری ثبات امنیتی در منطقه خودداری کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала