پیش بینی بیل گیتس از شیوع بیماری واگیردار جدید در ۲۰ سال آینده

© AP Photo / Nati Harnikبیل گیتس
بیل گیتس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.05.2022
اشتراک
موسس شرکت مایکروسافت خاطر نشان کرد که جمعیت بشر در حال رشد است و ما به اکوسیستم های جدید حمله می کنیم.
بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، معتقد است که بشریت می تواند در ۲۰ سال آینده انتظار یک بیماری همه گیر جدید را با احتمال ۵۰ درصد داشته باشد. او این نظر را در مصاحبه ای که روز یکشنبه با روزنامه اسپانیایی ال دیاریو منتشر شد، بیان کرد.
او گفت: "این می‌تواند از ویروسی باشد که ما قبلاً می‌شناسیم. می‌تواند نوعی آنفولانزا، نوع دیگری از ویروس کرونا باشد. و این حداقل به ما امکان می‌دهد تا در مورد نحوه درمان و واکسن بسیار آگاهی داشته باشیم. این تاجر آمریکایی افزود: اما این می تواند چیز دیگری باشد، این می تواند یک ویروس ساخت بشر باشد، یک بیوتروریست که آن را توسعه داده و عمداً آن را منتشر کرده است. این یک سناریوی بسیار ترسناک است زیرا ممکن است همزمان سعی کنند آن را به مکان های مختلف گسترش دهند."
وی افزود: یا ممکن است چیزی باشد که از دنیای طبیعی بیرون می آید. جمعیت انسانی در حال افزایش است و ما به اکوسیستم‌های جدید حمله می‌کنیم. به همین دلیل است که ۵۰ درصد احتمال وجود دارد که در ۲۰ سال آینده یک بیماری همه‌گیر طبیعی در نتیجه تغییرات آب و هوایی داشته باشیم."
وی خاطرنشان کرد: برای مبارزه با بیماری های همه گیر، ایجاد یک "تیم واکنش جهانی به بیماری همه گیر و بسیج عمومی لازم است. آنچه من پیشنهاد می کنم مستلزم افزایش ۲۵ درصدی بودجه سازمان جهانی بهداشت است و با آن تیمی متشکل از ۳۰۰۰ نفر با حرفه ها و تخصص های مختلف خواهیم داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала