امیرعبداللهیان: موافقتنامه کریدور بین‌ المللی خلیج فارس - دریای سیاه نهایی شده است

© Photo / IRNAامیرعبداللهیان: موافقتنامه کریدور بین‌ المللی خلیج فارس - دریای سیاه نهایی شده است
امیرعبداللهیان: موافقتنامه کریدور بین‌ المللی خلیج فارس - دریای سیاه نهایی شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.05.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران ابراز امیدواری کرد، که امضای سند و اجرای کریدور بین‌ المللی خلیج فارس - دریای سیاه منشاء تحولات مثبت در همکاری‌ های تجاری و ترانزیتی بین ایران و حوزه دریای سیاه شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، لازار کومان سکو دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه، که در تهران به سر می‌برد، روز یکشنبه هشتم خرداد ماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، دیدار کرد.
وزیر امور خارجه ایران در این دیدار ضمن تبریک سی‌ اُمین سالگرد تاسیس سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه، به ظرفیت‌ های وسیع همکاری بین ایران و این سازمان اشاره و از جمله توانمندی‌ های ایران در حوزه‌ های ترانزیت و انرژی را تبیین کرد.
امیرعبداللهیان همچنین به کنفرانس بین‌ المللی ایران و سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه: چشم اندازها برای همکاری اشاره و آن را به عنوان فرصتی مغتنم برای شناسایی زمینه‌ های همکاری متقابل ایران و سازمان اقتصادی دریای سیاه قلمداد کرد.
وزیر امور خارجه ایران، همچنین به نهایی شدن سند موافقتنامه کریدور بین‌ المللی خلیج فارس - دریای سیاه اشاره و ابراز امیدواری کرد امضای این سند و اجرای کریدور مذکور منشاء تحولات مثبت در همکاری‌ های تجاری و ترانزیتی بین جمهوری اسلامی ایران و حوزه دریای سیاه شود.
رئیس جمهور تاجیکستان دقایقی قبل وارد تهران شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.05.2022
رئیس جمهور تاجیکستان دقایقی قبل وارد تهران شد
دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه نیز ضمن تشکر از وزیر امور خارجه برای این ملاقات و نیز حمایت از برگزاری کنفرانس بین‌ المللی تهران، جمهوری اسلامی ایران را از فعالترین "شرکای گفتگوی" سازمان برشمرد و ابراز اطمینان کرد در پرتو کنفرانس فردا، زمینه برای همکاری‌ های گسترده‌ تر و مستحکم‌ تر فراهم شود.
وی همچنین گزارشی از فعالیت‌ های سازمان در سه دهه گذشته ارائه و به تاثیرات منفی بحران اوکراین بر فعالیت‌ های جاری سازمان اشاره کرد.
وزیر امور خارجه همچنین ضمن اشاره به تلاش‌ های جمهوری اسلامی ایران برای خاتمه درگیری‌ ها در اوکراین، مجددا بر اهتمام و آمادگی کشورمان برای ارتقای سطح همکاری با سازمان همکاری‌ های اقتصادی دریای سیاه تأکید و برای کنفرانس بین‌ المللی تهران آرزوی موفقیت کرد.
کنفرانس بین‌ المللی ایران و سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه: چشم اندازها برای همکاری روز دوشنبه نهم خرداد ماه ۱۴۰۱ با حضور دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه، سفرای کشورهای عضو، نمایندگان سازمان ملل متحد، دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی اکو و مدیران ارشد بخش‌ های دولتی و خصوصی کشور در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌ المللی وزارت امور خارجه برگزار می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала