افزایش بیش از ۶۰ درصدی وصول درآمدهای نفتی

© AP Photo / Mark J. Terrillافزایش بیش از ۶۰ درصدی وصول درآمدهای نفتی
افزایش بیش از ۶۰ درصدی وصول درآمدهای نفتی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.05.2022
اشتراک
مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت ایران گفت: وصول درآمدهای ارزی در فروردین‌ ماه و اردیبهشت‌ ماه امسال (۱۴۰۱) بیش از ۶۰ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شانا، علی فروزنده مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت ایران، اظهار کرد: با تلاش وزارت نفت و برخلاف شایعات و گزاره‌ های مطرح‌ شده در فضای عمومی جامعه، وصول درآمدهای حاصل از صادرات نفت، میعانات گازی، گاز طبیعی، فرآورده‌ های نفتی و محصولات پتروشیمی در دو ماه نخست امسال افزایش خیره‌ کننده‌ ای نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.
فروزنده تصریح کرد: مقایسه عملکرد وصول درآمدهای حاصل از صادرات نفت، میعانات گازی، گاز طبیعی، فرآورده‌ های نفتی، محصولات پتروشیمی در دو ماه امسال نسبت به پارسال نشان می‌ دهد وصول درآمدهای ارزی در فروردین‌ ماه و اردیبهشت‌ ماه ۱۴۰۱ بیش از ۶۰ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده است.
مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت افزود: برای نمونه درآمدهای پتروشیمی که به سامانه نیما واریز شده در دو ماه نخست پارسال ۱.۵ میلیارد دلار بود که در دو ماه امسال به ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار رسیده است.
این مقام ایرانی گفت: درآمدهای وصولی بر اساس قانون و مفاد بودجه در اختیار سازمان‌ های مسئول برای مصارف گوناگون کشور قرار گرفته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала