چه کشورهایی دیدگاه خود نسبت به درگیری در اوکراین را تغییر می دهند؟

© AP Photo / Efrem Lukatskyکی یف
کی یف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.05.2022
اشتراک
دانیل دپتریس، مفسر سیاست خارجی، در مقاله ای برای مجله نیوزویک نوشت: آلمان، ایتالیا و فرانسه در موضع خود در مورد اوکراین به نفع پایان دادن به عملیات جنگی در اسرع وقت تجدید نظر کردند.
به گزارش اسپوتنیک، وی یادآور می شود پیشتر برلین، رم و پاریس به همراه ایالات متحده، بریتانیا، لهستان و کشورهای بالتیک از "شکست استراتژیک" روسیه حمایت کرده بودند.
دپتریس معتقد است اکنون آلمان، ایتالیا و فرانسه به طور فزاینده ای به فکر پایان هر چه سریعتر عملیات جنگی در اوکراین هستند.
سفیر جدید آمریکا در اوکراین زن خواهد بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2022
گزارش و تحلیل
آمریکا نمی تواند بقیه جهان را برای حمایت از اوکراین مجبور کند؛ چرا؟
این تحلیلگر اظهارات هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه سابق آمریکا را به یاد آورد که از کی‌یف خواست تا مذاکرات با مسکو را در ماه‌های آینده آغاز کند تا از شوک‌هایی که غلبه بر آنها دشوار است، جلوگیری شود.
وی در پایان گفت: "زلنسکی ممکن است ایده آتش‌بس را مسخره کند، اما با طولانی شدن درگیری‌ها، او نمی‌تواند سناریویی را نادیده بگیرد که در آن برخی از رهبران غربی که اکنون حامیان سرسخت اوکراین هستند شروع به بازنگری در سیاست‌های خود کنند."
روسیه 24 فوریه عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف در معرض نسل کشی قرار گرفته اند." به گفته وی، برای این منظور، غیرنظامی کردن و نازی زدایی اوکراین برنامه ریزی شده است.
به گفته وزارت دفاع روسیه ، از 25 مارس، نیروهای مسلح اجرای وظایف اصلی مرحله اول عملیات خودرا به پایان رسانده و پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش دادند. وزارت دفاع روسیه هدف اصلی عملیات ویژه را آزادسازی منطقه دونباس اعلام کرد .
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала