کارشناس: اروپا نمی تواند به سرعت واردات گاز روسیه را کنار بگذارد

© Sputnik / Ivan Rudnev /  مراجعه به بانک تصاویر خط لوله گاز
 خط لوله گاز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.05.2022
اشتراک
خانم ماریا بلووا، مدیر تحقیقات شرکت Vygon Consulting اعلام کرد امتناع سریع اروپا از واردات گاز روسیه بدون ضرر اقتصادی قابل توجه غیرممکن است.
به گزارش اسپوتنیک، خانم ماریا بلووا خاطرنشان کرد: " قیمت های بالای انرژی باعث کاهش نرخ رشد اقتصادی... خواهد شد... نتیجه گیری ساده است – امتناع سریع از واردات گاز روسیه بدون ضررهای اقتصادی قابل توجه غیرممکن است".
وی افزود: علاوه بر این، هیچ اطمینانی وجود ندارد که کارخانه ها و موسسات اصلی مصرف کننده گاز در منطقه تعطیل نشوند. همچنین جای سوال است که آیا اروپا می‌تواند تا سال 2030 به سهم مورد نظر 45 درصدی انرژی تجدیدپذیر در ترکیب انرژی مصرفی دست یابد.
ادامه افزایش بهای نفت در شرایط تخفیف قرنطینه کرونایی در جهان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2022
در آمریکا از درآمدهای بی سابقه روسیه از طریق فروش گاز و نفت خبر دادند
کمیسیون اروپا پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، طرح REPowerEU را تدوین کرد. این طرح کاهش دو سوم واردات گاز روسیه، یعنی کاهش به میزان حدود 100 میلیارد متر مکعب، تا پایان سال را در نظر گرفته است.
آژانس بین المللی انرژی تخمین بسیار ساده تری از کاهش واردات – به میزان 50 میلیارد متر مکعب - ارائه داد. تحلیلگر شرکت Vygon گفت: "طبق برآوردهای ما، در سناریوی پایه، کاهش حتی کمتر خواهد بود، اما هنوز زود است که گزینه‌هایی برای تحریم‌های مختلف یا آسیب به زیرساخت‌های صادراتی رد شود.
بلووا افزود: بر اساس برنامه های فعلی، اتحادیه اروپا می تواند در سال 2027 به استقلال از گاز روسیه برسد، در حالی که عجیب است که 2.5 ماه پیش این تاریخ، سال 2030 برای دستیابی به این هدف ذکر می شد.
بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، اتحادیه اروپا در سال 2021 میلادی 155 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی از روسیه وارد کرده است که 45 درصد واردات اروپا و 40 درصد کل مصرف آن است. جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا، معتقد است که کشورهای اتحادیه اروپا می توانند ظرف دو سال از واردات گاز روسیه خودداری کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала