پرتاب جدید موشک ابرصوت "زیرکن" از ناو نیروی دریایی روسیه + ویدئو

اعلام زمان آغاز آزمایش های دولتی موشک هایپرسونیک روسی "زیرکن"
اعلام زمان آغاز آزمایش های دولتی موشک هایپرسونیک روسی زیرکن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.05.2022
اشتراک
وزارت دفاع روسیه امروز شنبه اعلام کرد که ناوگان شمالی روسیه پرتاب آزمایشی جدید موشک ابر صوت را انجام داده است که توسط یک ناو در دریای بارنتز به سمت هدف دریایی واقع در دریای سفید انجام شده است.
به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه منتشره آمده است: " موشک کروز ابر صوت زیرکن (Tsirkon) بر اساس داده های کنترل عینی، با موفقیت به هدف دریایی واقع در فاصله حدود 1000 کیلومتری برخورد کرد. پرواز این موشک ابرصوت با پارامترهای مقرر مطابقت داشت."
ئر این اطلاعیه اضافه می شود : "امروز، ناوچه جلودار پروژه 22350 آدمیرال گورشکوف از دریای بارنتز، یک موشک کروز ابرصوت زیرکن را به سمت هدف دریایی در دریای سفید شلیک کرد. شلیک این موشک در چارچوب آزمایش انواع جدید تسلیحات انجام شد." .
وزارت دفاع روسیه ویدئویی از پرتاب این موشک ابرصوت را به نمایش گذاشت.
ناوچه "آدمیرال گورشکوف" در آزمایش موشک جدید ابر صوت روسی "زیرکن" شرکت می کند.
ناوگان شمالی نیروی دریایی روسیه در پایان سال گذشته گزارش داد، در طول کل چرخه آزمایشات، موشک زیرکن تقریباً ده بار از کشتی سطحی و دو بار از زیردریایی با موفقیت پرتاب شد.
ارتش روسیه اولین پرتاب آزمایشی این موشک را از یک زیردریایی هسته ای در 4 اکتبر 2021 انجام داد.
پیش بینی می شود در آینده نزدیک "زیرکن" به مرحله بهره برداری برسد. الکسی کریوروچکو معاون وزیر دفاع روسیه گفت که تحویل انبوه این موشک به نیروهای مسلح روسیه برای سال 2022 برنامه ریزی شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала