نتیجه بازی پکن و واشنگتن چه خواهد بود؟

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر وانگ یی، وزیر امور خارجه چین
وانگ یی، وزیر امور خارجه چین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.05.2022
اشتراک
وانگ یی، وزیر امور خارجه چین نسبت به ادعاهای اخیر همتای آمریکایی خود واکنش نشان داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای "چاینامیل"، وزیر امور خارجه چین روز 28 ماه مه (شنبه) در واکنش به ادعاهای اخیر همتای آمریکایی خود اعلام کرد که روابط میان پکن و واشنگتن بازی با حاصل جمع صفر نیست.
وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در واکنش به ادعاهای اخیر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا تأکید کردکه تصورات غلط زیادی درباره روابط چین و آمریکا در میان مقامات واشنگتن وجود دارد.
وزیر امور خارجه چین در این باره اضافه کرد: "روابط میان پکن و واشنگتن بازی با حاصل جمع صفر نیست و واشنگتن باید روابط دو جانبه را بر اساس احترام متقابل، همزیستی مسالمت آمیز و همکاری برد- برد پیش ببرد.
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2022
بلینکن، روسیه را به تحریف تاریخ متهم کرد
جهان آن چیزی نیست که آمریکا توصیف می کند؛ در حال حاضر مهم ترین وظایف جامعه جهانی حفاظت از زندگی و سلامتی بشر، کمک به احیای اقتصاد جهانی و حراست از صلح و آسایش جهانی است که تشکیل جوامعی با آینده مشترک و پیاده کردن اهداف و اصول منشور سازمان ملل را می طلبد.
ابتکارات چین از جمله طرح یک کمربند یک جاده، طرح توسعه جهانی و طرح امنیت جهانی به طور گسترده ای به رسمیت شناخته شده و از سوی جامعه جهانی مورد حمایت قرار گرفته اند.
تمرکز ذهنی آمریکا بر موضوع "مرکز گرایی غرب" و "استثناء گرایی"، ذهنیت جنگ سرد و فشار برای به کرسی نشاندن منطق هژمونی و سیاست های مختص بلوک های خاص، بر خلاف رویه تاریخی بوده و فقط به تقابل و تفرقه در جامعه جهانی منجر می شود.
کشورها می توانند رقابتی سالم با یکدیگر داشته باشند و طبیعی است که چین و آمریکا رقابت هایی داشته باشند؛ اما این رقابت نباید از نوع مخرب باشد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала