رسانه: در صورت ادامه شیطنت‌ها احتمال توقیف ۱۷ فروند کشتی دیگر یونان توسط ایران وجود دارد

© Photo / IRNAسومین رزمایش شناوری بسیج دریایی ایران در خلیج فارس برگزار شد
سومین رزمایش شناوری بسیج دریایی ایران در خلیج فارس برگزار شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.05.2022
اشتراک
رسانه‌های ایران اعلام داشتند که در صورت ادامه "شیطنت‌ها توسط یونان" احتمال توقیف ۱۷ فروند کشتی یونانی دیگر در خلیج فارس توسط سپاه وجود خواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری تسنیم به نقل از منابع آگاه نوشت: توقیف نفتکش‌های یونانی در خلیج فارس عصر امروز و طی عملیاتی هماهنگ و همزمان توسط رزمندگان مناطق چهارم و پنجم نیروی دریایی سپاه صورت گرفته است.
این خبرگزاری در ادامه افزود: همچنین هنوز ۱۷ فروند کشتی یونانی دیگر‌ در خلیج فارس حضور دارند که در صورت ادامه شیطنت ها توسط یونان احتمال توقیف آنها توسط سپاه وجود خواهد داشت. یونان باید هرچه زودتر اقدامات جبرانی در قبال نفتکش حامل نفت ایران را اجرا کند.
مذاکرات یونان با اعتباردهندگان بین المللی یکم فوریه از سر گرفته می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2022
بیانیه‌ وزارت خارجه یونان در پی توقیف کشتی‌های این کشور توسط ایران
امروز ایران دو کشتی یونانی را در پاسخ به اقدام آنها در توقیف و تخلیه نفتکش ایران در سواحل آتن در آبهای خلیج فارس توقیف کرد. یکی از نفتکش‌ها در نزدیکی آبهای بندرلنگه و در حوالی جزیره فارور و دیگری در محدوده آبهای عسلویه در غرب استان بوشهر توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف گردیدند.
اطلاعات مربوط به این حادثه در خلیج فارس در حالی منتشر شد که مقامات یونان یک نفتکش تحت پرچم روسیه که حامل نفت ایران بود را توقیف کرده و نفت ایران را برای انتقال به آمریکا تحویل دادند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала