دو شرکت هواپیمایی ایران مجوز پرواز مستقیم به پایتخت عمان را دریافت کردند

© AFP 2023 / Atta Kenareآخرین سلفی مسافر پرواز تهران یاسوج و تصاویر مربوطه دیگر+ عکس
آخرین سلفی مسافر پرواز تهران یاسوج و تصاویر مربوطه دیگر+ عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.05.2022
اشتراک
همزمان با سفر اخیر رییس جمهور ایران به عمان، دو شرکت هواپیمایی "ایران ایر" و "کارون" مجوز انجام پروازهای مستقیم به مسقط، پایتخت این کشور را از سازمان هواپیمایی عمان دریافت کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سفر اخیر رئیس جمهوری ایران به عمان با همراهی وزیر راه و شهرسازی و با دستور کار همکاری‌های جدید در بخش حمل‌ونقل و ترانزیت انجام گرفت و از جمله دستاوردهای این سفر آغاز پروازهای مستقیم با شرکت‌های هواپیمایی داخلی در مسیر تهران - مسقط و شیراز - مسقط است.
پیش‌ از این چند ایرلاین عربی از جمله "قطر ایرویز" و هم چنین هواپیمایی "ترکیش" ترانزیت مسافران از ایران به عمان را بر عهده داشتند.
هواپیمایی هما حدود دو دهه است که مجوز پرواز در این مسیر را نداشت و اکنون با بیش از ۱۸ سال وقفه، پرواز توسط ایرلاین‌های ایرانی به عمان از سر گرفته خواهد شد.
امضای اسناد همکاری بین ایران و عمان در حوزه های مختلف
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2022
نزدیکی روابط ایران و عمان
بر این اساس شرکت هواپیمایی "هما" و "کارون" از سوی سازمان هواپیمایی کشوری عمان مجوز انجام پروازهای مستقیم بین ایران و عمان را دریافت کردند.
این دو شرکت هواپیمایی قرار است به‌زودی پروازهای خود را به مقصد مسقط را آغاز کنند.
عمان در ماه دسامبر با تسهیل شرایط ورود برای اقامت تا ۱۴ روز، سفر را برای اتباع ایرانی بسیار آسان کرده است؛ این کشور همچنین هزینه ویزای خود را برای مسافران از بیش از ۱۰۰ کشور از جمله ایران، ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا، چین و هند کاهش داده است.
سازمان هواپیمایی کشوری ایران در اوایل امسال برای شرکت عمان ایر مجوز انجام پرواز چارتر به ایران را صادر کرد. شرکت هواپیمایی عمان از ۲۱ ژانویه (دی ماه سال گذشته) ۲ پرواز در هفته، یک پرواز به تهران و یک پرواز به شیراز انجام می‌دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала