تحریکات شیمیایی شبه نظامیان اوکراین

© AP Photo / Vadim Ghirda اوکراین
 اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.05.2022
اشتراک
وزارت دفاع روسیه: شبه نظامیان اوکراینی در حال برنامه ریزی تحریکات با "سلاح های شیمیایی" در سومی هستند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع فدراسیون روسیه اعلام کرد که شبه نظامیان اوکراینی در حال برنامه ریزی تحریکات با "سلاح های شیمیایی" در سومی هستند.
ژنرال میخائیل میزینتسف، رئیس مرکز ملی کنترل دفاعی فدراسیون روسیه، روز 28 ماه مه (شنبه) گفت: "شبه نظامیان اوکراینی در حال آماده سازی یک اقدام تحریک آمیز با استفاده از مواد سمی هستند تا نیروهای مسلح روسیه را متهم به انجام آن بکنند.
بر اساس اطلاعات دریافتی از نظامیان اسیر اوکراینی، شبه نظامیان گردان های ناسیونالیستی در حال تدارک تحریک دیگری با استفاده از مواد سمی در شهر سومی هستند.
نئونازی ها قصد دارند منطقه مرزی فدراسیون روسیه را از منطقه مسکونی سومی گلوله باران کنند و واحدهای روسی را به تلافی برانگیزند و سپس کانتینرهای حاوی مواد خطرناک شیمیایی را منفجر کنند. خبرنگاران خبرگزاری های خارجی برای فیلمبرداری و عکاسی در سومی هستند.
در عین حال، اگر قبلاً در جریان تدارک چنین اقدامات غیرانسانی، جمعیت غیرنظامی از منطقه برنامه ریزی شده برای کاربرد مواد شیمیایی تخلیه می شد، اکنون برای به دست آوردن "حداکثر بازتاب"، تخلیه شهروندان انجام نشده است".
ساخت ماده نامرئی در امریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2022
روسیه اسناد فعالیتهای بیولوژیک نظامی آمریکا در اوکراین را منتشر نمود
ژنرال میزینتسف هشدار داد که کشورهای غربی و سازمان‌های بشردوستانه بین‌المللی که در آینده نزدیک درباره باصطلاح "جنایت‌های روسیه" خبرهای جعلی خواهند شنید و کیف قصد دارد به طور گسترده از طریق رسانه‌های اوکراینی و غربی و همچنین در منابع مختلف اینترنتی و بسترهای رسانه‌ای این خبرها را منتشر کند.
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
از سال 2005، واشنگتن حداقل 224 میلیون دلار برای تأمین مالی برنامه های بیولوژیکی در اوکراین اختصاص داده است. ایالات متحده درگیر نوسازی و تجهیز مجدد حدود 30 موسسه علمی وزارتخانه های بهداشت و کشاورزی و همچنین چندین مرکز بهداشتی و اپیدمیولوژیک فرماندهی نیروهای پزشکی وزارت دفاع اوکراین بود.
نتایج تحقیقات قبل از شروع عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین به مناطق تحت کنترل کی‌یف منتقل شد.
وزارت دفاع روسیه طی عملیات نظامی ویژه، شواهدی را به دست آورده و فاش ساخت که بر اساس آن‌ها در اوکراین فعالیت‌هایی در رابطه با برنامه های بیولوژیکی نظامی آمریکا انجام می شود. شبکه ای از بیش از 30 آزمایشگاه بیولوژیکی که به طور خاص با عوامل ایجاد کننده طاعون و سیاه زخم سروکار داشت. اسناد دریافتی روسیه نیز حاکی از آن است که هانتر بایدن، پسر رئیس جمهور آمریکا در تامین مالی این برنامه مشارکت داشته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала