تحریم های غیرقانونی آمریکا علیه روسیه باعث تشدید بحران جهانی غذا شده است

© Sputnik / Igor Ageenko /  مراجعه به بانک تصاویر مزرعه گندم
مزرعه گندم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.05.2022
اشتراک
آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده آمریکا اعلام کرد تشدید بحران جهانی غذا که در دو سال گذشته رو به گسترش بوده است به دلیل اعمال تحریم های غیرقانونی علیه روسیه توسط آمریکا و وابستگان آن بوده است.
به گزارش اسپوتنیک، این دیپلمات روس خاطرنشان کرد: صادرکنندگان مواد غذایی در روسیه علیرغم استثناهایی که در رژیم تحریم ها وجود دارد نمی توانند با شرکای خود تجارت کنند،. آنها از جمله با مسدود شدن پرداخت ها، محرومیت از وام و بیمه، مشکلات اجاره کشتی ها و خرید تجهیزات کشاورزی و حتی بذر مواجه هستند. علاوه بر این، ایالات متحده به افزایش تعرفه برای واردات کود ادامه می دهد.
آنتونوف چنین اقداماتی از سوی واشنگتن را اوج ریاکاری ارزیابی کرد. وی گفت:" ما از شما می خواهیم که تحریف واقعیات دست بردارید.: روسیه به تعهدات صادراتی خود پایبند است".
سازمان ملل در مورد گرسنگی و کمبود غذا در جهان هشدار داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.05.2022
سازمان ملل در مورد گرسنگی و کمبود غذا در جهان هشدار داد
یک روز قبل، ژنرال آمریکایی کریستوفر کاولی، که در ماه مه به عنوان فرمانده نیروهای ناتو در اروپا منصوب شد، هشدار داد که وضعیت کشتی های تجاری حامل غلات در اوکراین ممکن است نیازمند مداخله نظامی ایالات متحده باشد. به گفته وی، این کار "ممکن است برای جلوگیری از بی ثباتی بازارهای جهانی ضروری شود." ژنرال طی سخنرانی در جمع اعضای کمیته نیروهای مسلح سنا تصریح کرد که گروه هایی مانند داعش ، حرکت الشباب، بوکوحرام (که در روسیه تروریستی شناخته شده و ممنوع شده اند) از کمبود مواد غذایی بهره مند خواهند شد.
26 مه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با ماریو دراگی، نخست‌وزیر ایتالیا گفت‌وگوی تلفنی داشت و گفت که مسکو به شرط لغو تحریم‌ها، آماده کمک به غلبه بر بحران غذایی است. به گفته پوتین، بحران غذایی در جهان از جمله به دلیل تحریم‌های ضد روسیه و همچنین به دلیل پیامدهای همه‌گیری کرونا شدیدتر شده است. ولادیمیر پوتین با اشاره به بی‌اساس بودن اتهامات به روسیه مبنی بر ایجاد مشکلات برای عرضه محصولات کشاورزی به بازارهای جهانی، توجه خود را به این واقعیت جلب کرد که مشکلات به وجود آمده از جمله به اختلالات در عملکرد زنجیره‌های تولیدی و لجستیکی مربوط می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала