میزان فعلی و آینده صادرات محصولات شیلاتی ایران اعلام شد

© Sputnik / Shiva Abshenassماهی بندر عباس
ماهی بندر عباس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2022
اشتراک
رئیس سازمان شیلات ایران اعلام براساس برنامه ریزی انجام شده صادرات محصولات شیلاتی به یک میلیارد دلار خواهد رسید.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سید حسین حسینی در گفتگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: تولیدات شیلاتی کشور در سال گذشته یک میلیون و ۲۶۸ هزار تن بود که این میزان در برنامه ۱۴۰۴ با توجه به برنامه تحولی تدوین شده به دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن می رسد که امیدوارم این مهم با همت بخش های شیلاتی و ملی تحقق یابد.
وی میزان صادرات شیلاتی در سال ۱۴۰۰ را ۱۶۰ هزار تن به ارزش ۵۵۶ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: برنامه ریزی ما این است که با ظرفیتی که ایجاد شده صادرات این بخش به یک میلیارد دلار برسد.
ماهی بندر عباس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.05.2022
کاهش شدید مصرف ماهی و گوشت در ایران
رئیس سازمان شیلات ایران به برنامه‌ریزی‌های لازم برای تحقق شعار سال اشاره کرد و یادآور شد: در حوزه بهره وری از دانش‌بنیان، کارگروه فناوری دانش بنیان ایجاد شده و افزایش بهره‌وری به همراه طرح همگام با کشاورز به منظور رسوخ دانش بر تولیدات کشاورزی در دستور کار ما قرار گرفت که در راستای آن در حوزه مکانیزاسیون و افزایش بهره‌وری برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود که خوشبختانه تاکنون برنامه های این بخش به خوبی پیش رفت‌.
حسینی با بیان اینکه ماهیان خاویاری در صنعت شیلات برند ایران است، تصریح کرد: از سال ۲۰۱۰ صید خاویار به دلیل صید بی رویه از خلیج و دریاچه خزر و مصوبه سازمان تخصصی بهره برداری از موجودات زنده دریای خزر ممنوع شد و ما نیز حدود یک دهه در راستای پرورش ماهیان خاویاری گام برداشتیم.
وی از پرورش ماهیان خاویاری در ۲۲ استان کشور خبر داد و افزود: ماهیان خاویاری متعلق به دریاچه خزر و سواحل استان های شمالی هستند و این کار نیاز به ایجاد زیرساخت های لازم دارد گرچه تاکنون اقداماتی در این بخش انجام شده اما کافی نیست.
رئیس سازمان شیلات ایران خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده در استان گلستان چهار مزرعه پرورش ماهی خاویاری به طور پایلوت در گمیشان راه‌اندازی می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала