ماجرای دروغین فردی که ۳۰ ساعت زیر آوار بود +ویدئو، عکس

CC BY-SA 4.0 / Tasnim News Agency / (cropped image)فرو ریختن ساختمان ـمتروپل" در آبادان
فرو ریختن ساختمان ـمتروپل در آبادان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2022
اشتراک
مردی که مدعی شد ۳۰ ساعت در زیر آوار متروپل بود عذرخواهی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، پخش گزارشی از صداوسیما که در آن فردی مدعی شد پس از ۳۰ ساعت از زیر آوار در آمده است؛ در حالیکه تصویری از این فرد در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد او قبلا در حال کمک رسانی به مردم در ماجرای حادثه آبادان بوده است. فرد از نیرو‌های مردمی حاضر در محل بوده و برای کمک به داخل حفره ایجاد شده می‌رود و وقتی احساس خطر می‌کند با فریاد درخواست کمک کرده و نیرو‌های امدادگر نیز برحسب وظیفه وی را بیرون آورده و سپس توسط کارکنان فوریت‌های پزشکی به بیمارستان انتقال می‌دهند.
دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اطلاعیه‌ای درباره صحبت‌های شهروند آسیب دیده در حادثه متروپل توضیح داد: "با عرض خسته نباشید به تمام جهادگرانی که این روز‌ها در عرصه‌های مختلف خدمت در مسیر پایان دادن به بحران جانخراش سقوط ساختمان متروپل و التیام درد‌های به حق شهروندان هستند، به اطلاع می‌رساند در پی ادعای فردی مبنی بر اینکه در حادثه فروریختن ساختمان، بعد از ۳۰ ساعت از زیر آوار بیرون آورده شده است، بر خود لازم می‌دانیم تا توضیحات زیر به منظور تنویر افکار عمومی حضور مطالبه‌گران محترم عنوان می‌شود. بر اساس وظیفه ذاتی نیرو‌های امدادگر درمانی در خط دوم حادثه قرار می‌گیرند و معمولاً پس از اعلام نیاز نیرو‌های آتش‌نشان و آواربردار، آمبولانس به خط اول حادثه اعزام می‌شود.
شب حادثه با توجه به ازدحام امدادگران و نیرو‌های مردمی اعلام می‌شود فردی زنده از زیر آوار بیرون آورده شده است و با اعلام درخواست اعزام یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه، بلافاصله کارکنان فوریت‌های پزشکی در محل حاضر و فرد مصدوم را به بیمارستان انتقال می‌دهند. گزارشگر صداوسیمای مرکز آبادان نیز به محض اطلاع از این موضوع برای تهیه گزارش در بیمارستان با فرد مصدوم مصاحبه می‌کند که در این مصاحبه فرد مدعی می‌شود که به مدت ۳۰ساعت در زیر آوار بوده و با کمک کارکنان آتش‌نشانی بیرون کشیده شده است. در اظهارت بعدی مشخص می‌شود این فرد از نیرو‌های مردمی حاضر در محل بوده و برای کمک به داخل حفره ایجاد شده می‌رود و وقتی احساس خطر می‌کند با فریاد درخواست کمک کرده و نیرو‌های امدادگر نیز برحسب وظیفه وی را بیرون آورده و سپس توسط کارکنان فوریت‌های پزشکی به بیمارستان انتقال می‌دهند. در این میان لازم به ذکر است نیرو‌های امدادگر در صحنه و کارکنان فوریت‌های پزشکی در مسیر خدمات‌رسانی به مصدومان صرفا وظیفه ذاتی خود را انجام داده و مسئول اظهارنظر و صحبت افراد نمی‌باشند و در کمک به فرد مذکور که علائم آسیب‌دیدگی در وی دیده می‌شد خدمات‌رسانی درمانی وظیفه زحمتکشان اورژانس و سپس بیمارستان بوده که به خوبی صورت گرفته است."
کاربران بسیاری ضمن ابراز تاسف از این اتفاق عنوان می‌کنند این فرد یک ملت را سر کار گذاشت و به راحتی دروغ گفت و با وجود همه‌ی ماجراهایی که پیش آمده در حال توجیه رفتار خود است. برخی از این کاربران عنوان می‌کنند به گزارش‌ها و خبرهای صدا و سیما بی‌اعتماد هستند و عامل آن همین گزارش‌ها و خبرهایی می‌باشد که صحت و دروغ آن برای مردم روشن شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала