رسانه: روسیه با موفقیت تحریم های آمریکا را دور زده است

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر رسانه: روسیه با موفقیت تحریم های آمریکا را دور زده است
رسانه: روسیه با موفقیت تحریم های آمریکا را دور زده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2022
اشتراک
ابراهیم نوور، مقاله نویس روزنامه القدس العربی نوشت روسیه با تغییر جهت گیری اقتصاد خود و رو آوردن به سمت بازارهای آسیایی، با موفقیت تحریم های آمریکا را دور زده است.
به گزارش اسپوتنیک، این کارشناس خاطرنشان کرد که مسکو به‌رغم فشارهای آمریکا بر کشورهای شرقی ، توانست به سرعت و با انعطاف‌پذیری، به تجارت با این کشورها و در درجه اول با هند، چین و آسیای مرکزی رو آورد.
نوور نوشت، مسکو توانسته کاهش صادرات به کشورهای غربی را با افزایش عرضه به هند، چین و آسیای مرکزی جبران کند. حتی اگر چنین افزایشی با تخفیف های زیاد همراه شود، سطح بالای قیمت نفت و گاز در بازارهای جهانی باعث می شود فروش همچنان برای روسیه سودآور باشد.. مسکو تحریم های ایالات متحده را دور می زند، درآمدهای کافی از صادرات خود به دست می آورد و ارزش پول ملی خود را در بازار افزایش می دهد".
ادامه افزایش بهای نفت در شرایط تخفیف قرنطینه کرونایی در جهان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2022
در آمریکا از درآمدهای بی سابقه روسیه از طریق فروش گاز و نفت خبر دادند
این روزنامه نگار به عنوان نمونه به وضعیت فروش نفت روسیه به هند اشاره کرد. به گفته این نشریه، مسکو موفق شد صادرات خود را چهار برابر افزایش داده، از 66000 به 277000 بشکه برساند و اکنون طلای سیاه از روسیه شش درصد از خرید نفت هند را تشکیل می دهد.
کشورهای غربی به دلیل اعمال تحریم ها علیه روسیه پس از آغاز عملیات ویژه نظامی در اوکراین، با مشکلات اقتصادی - افزایش قیمت انرژی و افزایش تورم - مواجه شده اند. این اقدامات تحریمی عمدتاً بخش مالی و عرضه محصولات با فناوری پیشرفته را تحت تأثیر قرار داده اما در اروپا هر چه بیشتر به کاهش وابستگی به منابع انرژی روسیه فرا خوانده و بسیاری از برندها خروج خود را از روسیه اعلام کردند. کرملین این اقدامات را یک جنگ اقتصادی خواند، اما به داشتن آمادگی برای روبرو شدن با چنین تحولی در رویدادها اشاره کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала