در آمریکا به دلیل اقدامات بایدن در اوکراین، اجرای حملات تروریستی در این کشور پیش بینی می شود

© REUTERS / U.S. President Joe Biden attends events at the U.S. Capitol to commemorate first anniversary of Capitol attack in Washingtonجو بایدن رئیس جمهور آمریکا
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2022
اشتراک
راجان لاآد در مقاله ای برای نشریه امریکن تینکر (American Thinker) نوشت: تحویل بدون کنترل تسلیحات آمریکایی به اوکراین می تواند به دلیل اقدامات مزدوران منجر به اجرای حملات تروریستی در خود ایالات متحده شود.
به گزارش اسپوتنیک، در این مقاله گفته می شود 20000 جنگجوی خارجی در خاک اوکراین حضور دارند که نمی شد قبل از اعزام به منطقه جنگی ، مقاصد آنها را به شکل شایسته بررسی کرد. روزنامه نگار آمریکایی توضیح داد که برخی از آنها ممکن است برای سرقت سلاح های پیشرفته برای استفاده آتی یا فروش آنها در بازار سیاه با قیمت های زیاد به اوکراین سفر کرده باشند.
لااد احتمال داد: حتی اگر یکی از "جنگجویان" یا دلالان، تروریست از آب در آید، معلوم خواهد شد که دولت آمریکا فرصت اجرای حملات تروریستی را در خاک خود ایجاد می‌کند.
نویسنده این نشریه یادآوری می کند که 22 عضو کنگره از حزب جمهوری خواه در مورد این سول کردند که آیا دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا الزامات قانون کنترل صادرات تسلیحات سال 1976 را رعایت می کند که استفاده از تسلیحات صادر شده توسط واشنگتن در سایر کشورها را محدود می سازد.
واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2022
گزارش و تحلیل
بحران اوکراین برای اروپا گران تمام خواهد شد
تحلیلگر آمریکایی در پایان گفت: "این سوال بی پاسخ ماند. <...> همه آمریکایی ها باید نه تنها به میزان هزینه شده، بلکه همچنین در مورد پیامدهای منفی احتمالی این تصمیم نگران باشند."
واشنگتن و متحدان ناتو، در شرایط اجرای عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، به تامین تسلیحات برای این کشور ادامه می دهند. مسکو بارها هشدار داده است که عرضه تسلیحات غربی تنها درگیری را طولانی می کند و وسایل نقلیه آنها به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل می شود.
هفته گذشته، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، لایحه ای را در مورد تخصیص کمک های نظامی، اقتصادی و بشردوستانه به کی یف امضا کرد که همچنین شامل تخصیص های وجوه مختلفی است که به هر طریقی به وضعیت اوکراین مربوط می شود. کنگره این مبلغ را از 33 میلیارد دلاری که در ابتدا توسط رئیس جمهور امریکا درخواست شده بود به 40 میلیارد دلار افزایش داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала