ایران دو نفتکش یونانی را توقیف کرد

© AFP 2023 / Atta Kenareانتشار ویدئوی نزدیک شدن قایق های سپاه به کشتی های نیروی دریایی آمریکا
انتشار ویدئوی نزدیک شدن قایق های سپاه به کشتی های نیروی دریایی آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2022
اشتراک
گارد ساحلی ایران دو نفتکش یونانی را در سواحل بندرلنگه و عسلویه توقیف کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، گارد ساحلی ایران دو نفتکش یونانی "دلتا بسودن" و "پردنت اند ریور" را در سواحل بندرلنگه و عسلویه توقیف کرده است.
پیشتر نشریه لویدز لیست که در حوزه کشتیرانی فعالیت می‌کند هم در خبری مدعی شد که یک نفتکش یونانی در آبهای بین المللی که در حال حرکت از خلیج فارس به سمت یونان بود توسط پرسنل نظامی ایرانی توقیف شد.
یونان محموله نفتی توقیف شده ایران را تحویل آمریکا داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2022
یونان محموله نفتی توقیف شده ایران را تحویل آمریکا داد
این نشریه به نقل از منابع آگاه نوشت که نفتکش Delta Poseidon (IMO: 9468671) که تحت پرچم یونان حرکت می کرد، امروز توسط یک هلیکوپتر ایرانی توقیف شد. اندکی بعد اعلام شد که این نفتکش ساخت سال ۲۰۱۱ که محموله‎ خود را در بصره عراق بارگیری کرده بود، با اسکورت یک کشتی نیروی دریایی ایران به سمت سواحل ایران حرکت می‌کند.
دومین نفتکش یونانی توقیف شده یک کشتی پنج ساله کشتیرانی Prudent Warrior (IMO: 9753545) است که توسط نیروهای ایرانی توقیف شده است. اما خبر توقیف این کشتی تاکنون توسط منابع رسمی تایید نشده است.
سرویس اطلاع رسانی وزارت خارجه یونان نیز در پیامی اعلام داشت که مراتب اعتراض به سفیر ایران در آتن ابلاغ شد، یونان توقیف کشتی‌ها را اقدامی "تروریستی" می‌داند، این اقدام را محکوم می‌کند و خواستار آزادی فوری کشتی‌ها و خدمه آن‌ها است.
این اطلاعات در حالی منتشر می شود که پیشتر یونان یک نفتکش با پرچم روسیه و حامل نفت ایران را توقیف کرد و تصمیم به انتقال نفت ایران به آمریکا گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала