قدیمی ترین درخت جهان معرفی شد + جزئیات

© Flickr / Ninaraسرو ابرکوه
سرو ابرکوه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2022
اشتراک
دانشمندان شیلیایی احتمال داده اند که یک درخت از نوع مخروطیان (از نوع درختانی همچون کاج و سرو) با قطر تنه چهار متر که به نام Great Grandfather (پدربزرگ بزرگ) شناخته می‌شود، قدیمی‌ترین درخت زنده جهان است که بیش از 600 سال از رکورددار قبلی پیشی گرفته است. این خبر توسط روزنامه گاردین منتشر شده است.
به گزارش اسپوتنیک، مطالعه دکتر جاناتان باریچیویچ از آزمایشگاه علوم اقلیمی و محیطی در پاریس نشان می دهد که این درخت سرو پاتاگونیا که آلرس میلناریو (Alerce Milenario) نیز نامیده می شود، ممکن است تا 5484 سال سن داشته باشد.
در سال 2020، دکتر جاناتان باریچیویچ نمونه‌ای از تنه درخت گرفت و سپس از مدل‌های کامپیوتری برای محاسبه عوامل محیطی و تغییرات تصادفی برای تخمین دقیق‌تر سن استفاده کرد. از آنجایی که این دانشمند هنوز شمارش کامل حلقه های درختان را انجام نداده است، نتایج این مطالعه به طور رسمی منتشر نشده است. اگر یافته های او تایید شود، سرو جدید از کاج 4853 ساله متوسلا در کالیفرنیا پیشی خواهد گرفت.
سرو پاتاگونیا، درخت بومی شیلی و آرژانتین و از خانواده سکویاهای غول پیکر است. این درخت بسیار کند رشد می کند و ارتفاع آن تا 45 متر می رسد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала