بلومبرگ: اقدامات آلمان علیه روسیه، اتریش را در معرض خطر قرار می دهد

© Fotolia / Kristina Afanasyevaایران و اتریش چهار سند همکاری امضا کردند
ایران و اتریش چهار سند همکاری امضا کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2022
اشتراک
بلومبرگ می نویسد، هایداچ، بزرگترین مرکز ذخیره سازی گاز در اروپای مرکزی، واقع در اتریش، از اقدامات آلمان علیه روسیه آسیب خواهد دید.
به گزارش اسپوتنیک، تاسیسات ذخیره سازی گاز "هایداچ" که فقط به شبکه برق آلمان متصل است، پس از قطع گاز مسکو به بخش "گازپروم گرمانیا" که توسط دولت آلمان تصرف شده بود، بعید است که پر شود.
این روزنامه نگار خاطرنشان کرد که اروپایی ها برای گرم نگه داشتن صنایع خود در زمستان آینده نیاز به ذخیره سوخت دارند، اما اقدامات برلین، وین را از منابع حیاتی محروم کرده است.
در پایان این مقاله آمده است که اتریش حدود 80 درصد گاز خود را از روسیه دریافت می کند و هشدار داده است که قطع کردن آن از بزرگترین تامین کننده خود منجر به رکود اقتصادی در این کشور خواهد شد.
شرکت گازپروم در پایان ماه مارس پس از گزارش‌های رسانه‌ها از جست‌وجوهایی که در آنجا انجام شد، مالکیت "گازپروم گرمانیا" را متوقف کرد. و قبلاً در 4 آوریل ، مقامات این کشور "گازپروم گرمانیا" را تحت مدیریت موقت قرار دادند و خرید این شرکت را بدون اجازه آنها توسط سرمایه گذاران جدید بی اعتبار دانستند.
در پس زمینه تحریم های غرب به دلیل عملیات ویژه در اوکراین، روسیه از اول آوریل شروع به پذیرش پرداخت های گاز از کشورهای غیردوست به روبل کرد تا تسویه حساب با دلار و یورو فاصله بگیرد. ولادیمیر پوتین تاکید کرد که امتناع از فعالیت با واحد پول روسیه به منزله عدم انجام تعهدات مندرج در قراردادها تلقی خواهد شد.
هیئتی از مدیران و کارشناسان گازپروم روسیه در روزهای آینده به ایران سفر می کند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2022
ترکیه شرکت "گازپروم" روسیه را شریک قابل اعتماد در عرضه گاز خواند
گازپروم در پایان ماه آوریل صادرات سوخت به بلغارستان و لهستان را به دلیل عدم پرداخت به حالت تعلیق درآورد. در همان زمان، این شرکت هشدار داد که اگر صوفیه و ورشو نمونه‌برداری غیرقانونی سوخت را آغاز کنند، ترانزیت به کشورهای دیگر را کاهش خواهد داد. از 21 می، صادرات به فنلاند متوقف شده است.
همانطور که بلومبرگ گزارش داد، کمیسیون اروپا چندین توضیح در مورد سیستم جدید پرداخت گاز روسیه صادر کرد، اما هرگز به طور مستقیم نشان نداد که آیا افتتاح حساب روبلی با تحریم های اعمال شده در تضاد است یا خیر.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала