عصبانیت اسرائیل از آمریکا به‌دلیل افشای اعتراف به ترور سرهنگ صیادخدایی

© Sputnik / Vladimir Astapkovichعصبانیت اسرائیل از آمریکا به‌دلیل افشای اعتراف به ترور سرهنگ صیادخدایی
عصبانیت اسرائیل  از آمریکا به‌دلیل افشای اعتراف به ترور سرهنگ صیادخدایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2022
اشتراک
دستگاه نظامی اسرائیل با ابراز غافلگیری از افشای اطلاعات گزارش خود به آمریکا درباره ترور سرهنگ حسن صیادخدایی در تهران، از اقدام واشنگتن در بی‌گناه نشان دادن خود انتقاد کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، درز اطلاعات محرمانه درباره اعتراف اسرائیل به ترور سرهنگ پاسدار حسن صیادخدایی به آمریکا در روزنامه "نیویورک تایمز"، عصبانیت تل‌آویو را در پی داشت.
روزنامه "یدیعوت آحارونوت" بامداد پنجشنبه در این‌باره گزارش داد: "دستگاه نظامی اسرائیل از انتشار گزارش روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر اینکه اسرائیل در مورد ترور حسن صیاد خدایی به آمریکا اطلاع‌رسانی کرده، ابراز تعجب و غافلگیری نمود".
این روزنامه در خبری با تیتر "خشم نهادهای امنیتی [اسرائیل] از افشای اطلاعات توسط آمریکا در مورد ترور مقام ارشد ایرانی در نیویورک تایمز"، در ادامه به نقل از دستگاه نظامی تل‌آویو نوشت: "این نگرانی وجود دارد که گزارش نیویورک‌تایمز منجر به هدف قرار گرفتن اشخاص اسرائیلی مهمتری به عنوان اهداف انتقامی شود".
دستگاه نظامی اسرائیل همچنین افزود: "از همتایان آمریکایی خود برای افشای مسئولیت اسرائیل و تبرئه آمریکا، توضیحاتی را می‌خواهند".
روزنامه نیویورک تایمز بامداد پنجشنبه به نقل از منبعی آگاه نوشت که اسرائیل به آمریکا اطلاع داده که ترور شهید صیادخدایی کار این کشور بود.)
اسرائیل از ترور یک افسر بلندپایه ایرانی خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2022
اسرائیل از ترور یک افسر بلندپایه ایرانی خبر داد
حدود ساعت ۱۶ روز یکشنبه صیادخدایی در کوچه‌های فرعی خیابان مجاهدین اسلام تهران به دست دونفر موتورسوار به ضرب ۵ گلوله به شهادت رسید.
دفتر سیاسی جنبش انصارالله تأکید کرد که سرویس‌های استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا و رژیم موقت صهیونیستی عاملان ترور شهید صیادخدایی هستند.
وزارت امور خارجه کوبا نیز با محکوم کردن این ترور گفت: "اینگونه اقدامات تهدیدی برای صلح و امنیت در منطقه خاورمیانه به شمار می‌آید".
جنبش مجاهدین فلسطین ترور سرهنگ پاسدار حسن صیاد خدایی را محکوم کرد و گفت حملات تروریستی صهیونیست‌ها علیه امت اسلامی ماهیت تروریستی رژیم صهیونیستی و متحدانش را نشان می‌دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала