در آمریکا به شکست تلاش‌ها برای طرد روسیه اعتراف کردند

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر در آمریکا به شکست تلاش‌ها برای طرد روسیه اعتراف کردند
در آمریکا به شکست تلاش‌ها برای طرد روسیه اعتراف کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2022
اشتراک
تلاش های ایالات متحده برای پایین آوردن مقام روسیه تا سطح یک کشور مطرود محکوم به شکست است. این نتیجه گیری توسط نشریه آمریکایی پولیتیکو انجام شده است.
به گزارش اسپوتنیک، این نشریه می نویسد واقعیت این است که برای بقیه جهانیان، به جز ایالات متحده و اروپا، عملیات ویژه روسیه در اوکراین چیزی بیش از یک درگیری منطقه ای نیست. کشورهایی مانند هند، برزیل، مکزیک، آفریقای جنوبی، ترکیه و اندونزی ترجیح می دهند از منافع اقتصادی و استراتژیک خود دفاع کنند. آفریقای جنوبی نیز به نوبه خود بر این باور است که خود واشنگتن با تمایل شدید خود برای گسترش نات، بحران را تشدید کرد که متعاقباً منجر به رویارویی فعلی شد.
 روسیه و آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.05.2022
پاسخ متقابل روسیه به تحریم های آمریکا
نویسنده مقاله خاطرنشان می کند که بسیاری از کشورها منافع ملی خود را مقدم بر درخواست های ایالات متحده برای منزوی کردن روسیه قرار می دهند و هیچ تحریمی را اعمال نکردند. این کشورها، به ویژه ترکیه و اسرائیل، بر این باورند که تلاش‌های بین‌المللی باید بر مذاکرات درباره مسئله اوکراین متمرکز باشد و عملیات ویژه دلیلی برای منزوی کردن و تضعیف روسیه نیست. آنها متقاعد شده اند که محکومیت علنی اقدامات مسکو به این رویارویی پایان نخواهد داد.
پیش از این نشریه چینی گلوبال تایمز یادآور شده بود که بسیاری از کشورها در آسیا، آمریکای جنوبی و آفریقا که به طور سنتی از رویکرد غیر بلوکی در سیاست خارجی پیروی می کنند، قاطعانه از حمایت از تحریم های ضد روسیه خودداری کردند. اکثر کشورهای خاورمیانه نیز در مورد وضعیت اوکراین موضع محتاطانه ای اتخاذ می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала