کشف نوع جدیدی از سیاهچاله ها در کهکشان های کوتوله

© Photo / NASA, JPL-Caltech, Susan Stolovy (SSC/Caltech) et al.کشف نوع جدیدی از سیاهچاله ها در کهکشان های کوتوله
کشف نوع جدیدی از سیاهچاله ها در کهکشان های کوتوله - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2022
اشتراک
دانشمندان دانشگاه کارولینای شمالی آمریکا در چاپل هیل نوع جدیدی از سیاهچاله عظیم را در کهکشان های کوتوله کشف کردند.
به گزارش اسپوتنیک، نتایج این مطالعه که در مجله Astrophysical منتشر شده ا، به اخترشناسان کمک می کند تا بفهمند کهکشان ها چگونه به همراه سیاهچاله ها در مرکزشان تکامل می یابند. این کشف به طور خلاصه در یک بیانیه مطبوعاتی در وب سایت Phys.org توضیح داده شده است.
گمان می‌رود کهکشان‌های مارپیچی غول‌پیکر، مانند راه شیری، از پیوند کهکشان‌های کوتوله شکل می‌گیرند که می‌توانند حاوی یک سیاه‌چاله بسیار پرجرم باشند. آنها با سیاهچاله مرکزی یک کهکشان بزرگتر ادغام شده و بر تکامل بیشتر منظومه ستاره ای تأثیر می گذارند، اما معلوم نیست که کهکشان های کوتوله حاوی سیاهچاله عظیم چقدر گسترده هستند.
Изображение вращающейся черной дыры, которая поглощает звезду, подошедшую слишком близко - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.05.2022
دانشمندان اولین عکس از یک سیاهچاله در مرکز کهکشان راه شیری را منتشر کردند
سیاهچاله ها زمانی کشف می شوند که به طور فعال گاز و غبار بین ستاره ای را مصرف می کنند و قرص برافزایشی حاصله شروع به درخشیدن می کند. آنها تشعشعات پرانرژی ساطع می کنند که مشخصه ستارگان جوان نیز می باشد. برای تمایز دو منبع تابش، اخترشناسان خصوصیات طیفی نور مرئی را با جزئیات مطالعه می کنند. با این حال، در مورد کهکشان های کوتوله، آزمایش های مختلف نتایج متناقضی به دست می دهند.
دانشمندان با استفاده از شبیه‌سازی‌ها تأیید کردند که نتایج متناقضی در مورد یک کهکشان کوتوله با تشکیل ستاره قوی و یک سیاه‌چاله عظیم در حال رشد رخ می‌دهد. محققان سپس داده‌های انتشارهای فرابنفش و رادیویی هزاران کهکشان کوتوله را بررسی کردند و دریافتند که تقریباً هر یک از آنها دارای نوع جدیدی از سیاه‌چاله‌های در حال رشد هستند. این سیاه‌چاله‌ها بلوک‌های سازنده سیاه‌چاله‌های پرجرم در مرکز کهکشان‌های بزرگ هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала