هشدار وزارت خارجه فرانسه برای تاخیر در مذاکرات توافق هسته ای ایران

© Fotolia / Kovalenkovpetrهشدار وزارت خارجه فرانسه برای تاخیر در مذاکرات توافق هسته ای ایران
هشدار وزارت خارجه فرانسه برای تاخیر در مذاکرات توافق هسته ای ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2022
اشتراک
فرانسه معتقد است که تاخیر بیشتر در مذاکرات بر سر برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خطر کاهش ارزش توافق را از نظر مبارزه با عدم اشاعه هسته ای دارد.
به گزارش اسپوتنیک این مطلب در پاسخ کتبی وزارت امور خارجه فرانسه به سوالات خبرنگاران که روز چهارشنبه در سایت این آژانس منتشر شده، آمده است.
فرانسه مانند شرکای خود با دستیابی ایران به توانمندی هسته ای نظامی موافقت نخواهد کرد. در این پاسخ خاطرنشان می‌شود: همانطور که بیان کردیم، از طرف‌ها می‌خواهیم رویکردی مسئولانه داشته باشند و فوراً تصمیمات لازم را برای انعقاد این توافق اتخاذ کنند. این یک اشتباه بزرگ و خطرناک خواهد بود که فکر کنیم توافق می تواند به طور نامحدود روی میز باقی بماند و در عین حال با همان سرعت یکنواخت به جلو حرکت کند و خطرات آن را از مزایای عدم اشاعه از بین ببرد.
گروه ۵+۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۵ برای رسیدگی به بحران تحولات هسته ای ایران، برجام را با ایران امضا کردند. رئیس جمهور قبلی ایالات متحده، دونالد ترامپ، در سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفت از این توافق خارج شود. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، بارها تمایل خود را برای بازگرداندن واشنگتن به توافق هسته ای تهران نشان داده است. روسیه، بریتانیا، آلمان، چین، آمریکا و فرانسه از آوریل سال گذشته در حال مذاکره با ایران در وین برای بازگرداندن برجام به شکل اولیه آن هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала