تصویب قانون جرم انگاری رابطه با اسرائیل در عراق

پارلمان عراق
پارلمان عراق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2022
اشتراک
پارلمان عراق بعد از تعدیل نام قانون "ممنوعیت عادی سازی و برقراری رابطه با رژیم اسرائیل" به "جرم دانستن عادی سازی با رژیم اسرائیل" آن را به تصویب رساند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، پارلمان عراق بعد از تعدیل نام قانون "ممنوعیت عادی سازی و برقراری رابطه با رژیم اسرائیل" به "جرم دانستن عادی سازی با رژیم اسرائیل" آن را به تصویب رساند.
با حضور ۲۷۵ نماینده از مجموع ۳۲۹ نماینده پارلمان، قانون جرم انگاری رابطه با رژیم اسرائیل در پارلمان عراق به تصویب اکثریت رسید.
این لایحه قانونی به پیشنهاد جریان صدر و حمایت همه جریان های سیاسی شیعه (ائتلاف چارچوب هماهنگی) به پارلمان معرفی شد و با اکثریت آرا به تصویب رسید تا به این ترتیب راه را بر کسانی که درصدد ارتباط پنهانی با این رژیم غاصب هستند، ببندد و عراق برای همیشه از برقراری رابطه با رژیم اسرائیل مصون بماند.
قانون مزبور مشتمل بر ۱۰ ماده اصلی است که هدف از تصویب قانون، حفظ ارزش های ملی، اسلامی و انسانی عراق و اصول ملت عراق در دفاع از قضیه فلسطین و ممانعت از هرگونه تلاش برای عادی سازی یا برقراری روابط با رژیم اسرائیل عنوان شده است.
در ماده ۲۰۱ قانون کیفری عراق تصریح شده است که "هرکس برای اسرائیل از جمله تشکیلات فراماسونری تبلیغ کند یا به آن یا هریک از سازمان های مربوط به آن انتساب یابد و یا به صورت مادی یا نوشتاری یا هر نوع دیگر برای این امر تبلیغ کند، مستحق اعدام است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала