گزارش و تحلیل

بحران اوکراین برای اروپا گران تمام خواهد شد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم
واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2022
اشتراک
اتحادیه اروپا بابت تقابل در اوکراین قیمت گزافی پرداخته و فرو خواهد ریخت.
اسپوتنیک به نقل از پرتال "ژئوپلیتیک نیوز" کرواسی می نویسد: با آغاز بحران اوکراین، ایالات متحده و بریتانیا کل سیاست خارجی اتحادیه اروپا و آلمان را تحت سلطه خود درآوردند و کاری کردند تا آن سیاست تنها به روابط با روسیه محدود شود. علیرغم اظهارات پر سر و صدا در مورد وحدت فرا آتلانتیک، تمام اهرم های سیاست خارجی اروپا توسط واشنگتن و لندن کنترل می شود. اروپایی ها با چنین غیرتی تلاش کردند تا فرصت های ژئوپلیتیکی خود را ایجاد کنند، اما در واقع اتحادیه اروپا بدون توانایی عمل مستقل نه تنها در عرصه بین المللی، بلکه حتی در عرصه اروپایی باقی ماند. رویاهای "اتحادیه اروپایی جهانی" به خاک جنازه و خاکستر تبدیل شده و یکی از مقصران این وضعیت، جوزپ بورل، کمیسر روابط خارجی اتحادیه اروپاست که هیچ استعدادی در دیپلماسی ندارد.
ایالات متحده و بریتانیا با کمک فعالانه به اوکراین در زمینه تسلیحات توانستند در اروپا به برتری برسند. تمام تصمیمات در قاره اروپا در ساختارهای ناتو متمرکز شده است، پیمانی که ایالات متحده در آن مهمترین نقش را ایفا می کند، در حالی که آلمان و فرانسه خود را بیکار می بینند.
در همان زمان، آلمان خود را در نقش متهمی برای روابط اقتصادی با روسیه یافت. ایالات متحده تصمیم گرفت آلمان را مسئول "اشتباهات" در روابط با روسیه بداند. اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان، حتی مجبور شد خود را برای روابط برلین با مسکو "توجیه کند". فروپاشی خط سیاسی آلمان و در عین حال خط فرانسه، در حکم فروپاشی سیاست خارجی اتحادیه اروپا است.
پسکوف: هیچ گونه تلاش برای میانجیگری میان روسیه و ترکیه به نتیجه نخواهد رسید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2022
پسکوف: روسیه مانع صادرات غلات اوکراین از طریق لهستان نمی شود
اکنون واشنگتن به دنبال سلب "هویت سیاسی" اتحادیه اروپا و تبدیل برلین به نقطه مقدم نظامی ناتو در اروپا است، همانطور که در دوران جنگ سرد چنین بود. در این اوضاع و احوال آمریکا منتظر آن است که کل اتحادیه اروپا از آمریکا پیروی کرده و در این راه تمام منابع نظامی خود را بسیج کند. در عین حال، اتحادیه اروپا به جای توسعه صنعت دفاعی خود، ملزم به ادغام با صنعت نظامی ایالات متحده است. یکی از وظایف آمریکا این است که برلین و پاریس را وادار به کنار گذاشتن پروژه ساخت جنگنده نسل ششم و خرید F-35 کند.
علاوه بر این، آلمان منابع انرژی خود را به عنوان بخشی از "سیاست سبز" رها کرد، در حالی که روسیه تامین کننده اصلی مواد هیدروکربنی خود برای آن باقی ماند. با آغاز عملیات ویژه در اوکراین، این "پل اقتصادی" تخریب شد.
بر اثر چنین بازی حیله گرانه، واشنگتن و لندن کنترل امور قاره اروپا را به دست خود گرفتند. اکنون تمام اروپا به رهبری آلمان به مرکز روابط اروپا-آتلانتیک آمریکا و انگلیس حرکت کرده و قطب ‌نمای استراتژیک اتحادیه اروپا برای سال‌های مدید مسدود شده است و در نتیجه، اروپا و اتحادیه اروپا با شهروندان خود بیشترین هزینه را برای عملیات ویژه روسیه جهت غیرنظامی کردن اوکراین خواهند پرداخت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала