ایران بخشی از بدهی خود بابت ساخت نیروگاه اتمی بوشهر را به روسیه را پرداخت کرد

© Photo / The State Atomic Energy Corporation ROSATOMاعلام نظر آمریکا درباره کار نیروگاه اتمی بوشهر
اعلام  نظر آمریکا درباره کار نیروگاه اتمی بوشهر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2022
اشتراک
الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه پس از نشستی در پایان نشست روسای کمیسیون مشترک بین دولتی روسیه و ایران به خبرنگاران گفت: ایران در پایان سال 2021 و در ابتدای سال 2022 بخشی از بدهی خود بایت ساخت نیروگاه اتمی بوشهر را به روسیه پرداخت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر نواک گفت: "ساخت فاز دوم و سوم بوشهر مورد بحث قرار گرفت. [مهلت‌ها] - طبق قرارداد تغییر نمی‌کند. موضوع تسویه حساب ها نیز مطرح شد. در پایان سال گذشته و ابتدای امسال پرداخت‌هایی صورت گرفت. در این زمینه پویایی وجود دارد اما همچنان بدهی باقی مانده و به این دلیل این موضوع در مرحله بحث و اجراست".
بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2022
مذاکره ایران با روسیه برای توسعه فاز ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر
ساخت واحدهای نیروگاهی در نیروگاه اتمی بوشهر بزرگترین پروژه روسیه و ایران محسوب می شود. اولین بلوک نیروگاه اتمی که با مشارکت فدراسیون روسیه تکمیل شد، در شهریور 1390 به شبکه ملی برق ایران متصل شد. ساخت واحد دوم در حال انجام است و قرارداد ساخت واحد سوم نیروگاه اتمی بوشهر نیز منعقد شده است.
بتازگی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد ایران و روسیه روابط اقتصادی خوبی دارند و برای توسعه فاز ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر در حال مذاکره با روسیه هستیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала