اعلام آمادگی مسکو برای پاسخ دادن به پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا با همه وسایل

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه
وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2022
اشتراک
نیکلای کوبرینتس، مدیر اداره همکاری های سراسری اروپایی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد پیامدهای عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا برای امنیت روسیه همطراز پیوستن کی یف به ناتو خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، این دیپلمات روس، آمادگی مسکو را برای پاسخ به چنین تحولی "با تمام ابزارهای موجود" اعلام کرد. به گفته وی، در حال حاضر به دلیل بیانات ستیزه جویانه اتحادیه اروپا ، تشخیص این اتحادیه از ناتو دشوار است و از برخی جهات حتی از ناتو "سبقت" گرفته است. به گفته وی، اتحادیه اروپا همراه با آمریکا کشورهای دیگر را مجبور به انتخاب بین روسیه و غرب می کند و با ارعاب آنها را مجبور به تبعیت از تحریم های ضد روسیه می کند.
اتحادیه اروپا دارایی های بانک مرکزی روسیه را به مبلغ حدود 23 میلیارد یورو مسدود کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2022
اتحادیه اروپا دارایی های بانک مرکزی روسیه را به مبلغ حدود 23 میلیارد یورو مسدود کرد
کوبرینتس گفت:" در این شرایط، بدیهی است که به طور کلی هیچ تفاوت قابل توجهی بین جایی که آنها سعی خواهند کرد اوکراین همسایه ما را به آنجا بکشانند ـ ناتو یا اتحادیه اروپا وجود ندارد. اینها در واقع دو روی "سکه" ضد روسی هستند.
پیش از این اطلاع حاصل شده بود که اتحادیه اروپا در تابستان امسال درخواست اوکراین برای عضویت در این اتحادیه را بررسی خواهد کرد. رئیس کمیسیون اروپا، اورسولا فون در لاین، گفت که معمولاً روند پیوستن یک کشور به اتحادیه اروپا سال‌ها طول می‌کشد، اما در مورد اوکراین، اعضای اتحادیه باید آماده باشند تا این روند را تسریع کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала