فیگارو: بایدن رویارویی بزرگی در جهان به راه انداخت

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر فیگارو: بایدن رویارویی بزرگی در جهان به راه انداخت
فیگارو: بایدن رویارویی بزرگی در جهان به راه انداخت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2022
اشتراک
تحلیلگر فیگارو در مقاله ای نوشت: بایدن یک تقابل استراتژیک بزرگ در جهان به راه انداخته است.
به گزارش اسپوتنیک، رنو ژرار تحلیلگر روزنامه فرانسوی فیگارو، گفت که بیانیه جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده در تایوان، به "ابهام استراتژیک" پایان داد و عصر تقابل بزرگی را آغاز کرد.
به گفته نویسنده، روابط بین الملل در حال غیرقابل پیش بینی شدن است: سال گذشته ایالات متحده از افغانستان فرار کرد، پس از آن اروپا شروع به صحبت در مورد "خود مختاری استراتژیک" کرد، اما اکنون همه چیز تغییر کرده است.
ژرار توجه خود را به قول اخیر بایدن برای ارائه حمایت نظامی تایوان در صورت حمله چین جلب کرد. این روزنامه‌ نگار نوشت: به این ترتیب، "بی‌ اطمینانی استراتژیک" که تقریباً نیم قرن طول کشیده بود، پایان یافت.
وی همچنین به بیانیه دسامبر بایدن اشاره کرد که مدعی بود ایالات متحده با روسیه بر سر اوکراین نمی جنگد، اما با شروع عملیات ویژه، او تحویل انبوه سلاح به کیف را آغاز کرد.
ژرارد یادآور شد که از سال ۱۹۷۸ ایالات متحده فقط سرزمین اصلی چین را به رسمیت شناخته است، اما تأکید کرد که اکنون واشنگتن آماده است تا از کنترل پکن بر تایوان جلوگیری کند.
به گفته این روزنامه نگار، رئیس جمهور جورج دبلیو بوش و باراک اوباما در مواجهه با گسترش نیروی دریایی چین در دریای جنوبی چین، نتوانسته اند موضع سختی در قبال چین اتخاذ کنند. اولین رهبر آمریکایی که علناً خشم خود را از اقدامات پکن ابراز کرد، دونالد ترامپ بود. دلیل آن نقض حقوق مالکیت معنوی بود.
این تحلیلگر سیاسی خلاصه کرد: با این حال، ترامپ به اندازه کافی ضد چینی نبود. این جو بایدن بود که به عنوان اولین رئیس جمهوری که سیاست روشن و بدون ابهام مخالفت با گسترش استراتژیک چین را آغاز کرد، در تاریخ ثبت خواهد شد. برای انجام این کار، واشنگتن متحدان خود در منطقه آسیا-اقیانوسیه - ژاپن، استرالیا، هند و کره جنوبی را در اطراف خود متحد کرده است. همه اینها آغاز یک "رویارویی استراتژیک بزرگ" خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала