گزارش و تحلیل

سفر هیئت روسیه به ایران

© Depositphotos.com / Aaelboeollosyسفر هیئت روسیه به ایران
سفر هیئت روسیه به ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2022
اشتراک
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران هیئتی تجاری به سرپرستی الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه امروز ۴ خرداد ۱۴۰۱ به تهران سفر کردند.
در این سفر این هیئت با وزیر نفت، رئیس سازمان انرژی اتمی، وزیر راه و شهرسازی، معاون اول رئیس جمهور، نایب رئیس اتاق بازرگانی جمهوری اسلامی ایران و بسیاری از مقامات دیگر دیدار و گفتگو خواهند داشت.
در راستای گسترش روابط و همکاری فی‌مابین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه این هیئت همچنین مذاکرات فنی و تخصصی با همتایان خود در ایران برگزار می‌کنند.
پرچم ایران و روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2022
گزارش و تحلیل
نماینده مجلس: ایران و روسیه می توانند با استکبار و زیاد خواهی غرب مقابله کنند + ویدیو
در پایان این سفر بیانیه مشترک فی مابین جواد اوجی و الکساندر نواک که روسای کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور میباشند به امضا خواهد رسید.
اهم محورهای این بیانیه در ۸ بخش بوده و راهکارهای تجاری اقتصادی فیمابین، بانکی، حمل و نقل، لجستیک، گمرک، صنعت و معدن، کشاورزی، انرژی، سلامت و بهداشت مقرر شده و جهت رفع موانع توسعه همکاری های دوجانبه طرفین و رفع مشکلات ایجاد شده در مسیر روابط دوجانبه مورد بررسی قرار میگیرد و جهت رفع آن اقدام نمایند.
کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری آتی دو کشور در مسکو در آینده‌ای نزدیک برگزار می‌شود و جزئیات مذاکرات فنی و تخصصی تا عملیاتی شدن آن بررسی خواهد شد.
آقای اسد زاده معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی مسئولیت هماهنگی سفر و مذاکرات هیئت روسی را به عهده داشته که طی مذاکرات فشرده در روزهای ۳ و ۴ خرداد هماهنگی‌ها مذاکرات و اقدامات لازم صورت پذیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала