ارزیابی وزارت خارجه روسیه از سخنان رهبر اوکراین درباره شرایط بازگشت به مذاکرات

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر ساختمان وزارت خارجه روسیه
ساختمان وزارت خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2022
اشتراک
روسیه در صادقانه بودن تمایل کی یف برای یافتن راه حل مسالمت آمیز برای وضعیت فعلی تردید دارد و اظهارات ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین درباره شرایط بازگشت به مذاکرات با مسکو غیرسازنده است.
به گزارش اسپوتنیک، آندره رودنکو، معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه، این مطلب را امروز 25 ماه مه اعلام کرد.
وی به خبرنگاران گفت:"در این رابطه نمی توانیم این بیانیه را سازنده ارزیابی کنیم. یادآوری می‌کنم که اوکراین از همان روز اول شروع عملیات نظامی فعالانه در مذاکرات شرکت کرد و هیچ شرطی تعیین نکرد . اما اکنون آنها این شرایط را تعیین می کنند که باعث می شود در صادقانه بودن تمایل آنها برای یافتن راه حل مسالمت آمیز تردید کنیم".
روز قبل، زلنسکی گفته بود که طرف اوکراینی پس از بازگرداندن مناطق از دست رفته از 24 فوریه، مذاکرات با مسکو را از سر خواهد گرفت.
پرچم اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2022
جلسه ای در پنتاگون با پرچم وارونه اوکراین برگزار شد
روز قبل، رهبر اوکراین گفت که تنها سیاستمدار روس که آماده دیدار با او است، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است. وی تصریح کرد که این نشست تنها به شرطی امکان پذیر است که در مورد توقف درگیری ها گفتگو شود. به گفته زلنسکی، سازماندهی هرگونه مذاکره با فدراسیون روسیه به طور فزاینده ای دشوار می شود.
پیش از این، 22 ماه مه ، ولادیمیر مدینسکی رئیس گروه مذاکره کننده روسیه و دستیار رئیس جمهور فدراسیون روسیه، یادآور شده بود که توقف مذاکرات با روسیه ابتکار اوکراین بوده است. وی در عین حال خاطرنشان کرد، طرف روسی هرگز مذاکره را از جمله در بالاترین سطح رد نکرده است. وی تاکید کرد که برای اینکه دیدار روسای جمهور برگزار شود، فراهم کردن مقدمات جدی و تهیه اسناد لازم است.
چهارمین دور گفتگوهای رو در رو روسیه و اوکراین 29 مارس در استانبول برگزار شد. سپس رئیس هیئت روسیه، ولادیمیر مدینسکی، گفت که روسیه پیشنهادهای کتبی از اوکراین دریافت کرده که در آنها تمایل کی یف برای داشتن وضعیت کشور بی طرف و نداشتن سلاح هسته ای تایید شده است. طرفین پیشتر سه دیدار رو در رو در بلاروس برگزار کرده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала