نیویورک تایمز: آمریکا با تجربه تامین تجهیزات اوکراین، تایوان را تسلیح می کند

© AFP 2023 / Sam Yehنیویورک تایمز: آمریکا با تجربه تامین تجهیزات اوکراین، تایوان را تسلیح می کند
نیویورک تایمز: آمریکا با تجربه تامین تجهیزات اوکراین، تایوان را تسلیح می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2022
اشتراک
نیویورک تایمز به نقل از منابع می نویسد: ایالات متحده در تلاش برای بازسازی سیستم دفاعی تایوان، تجربه تجهیز اوکراین به تسلیحات را در نظر می گیرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویورک تایمز، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده، در یک کنفرانس مطبوعاتی با فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن در ۲۳ می، آمادگی شرکت نظامی ایالات متحده در دفاع از تایوان را "در صورت تهاجم" اعلام کرد. بعداً، همانطور که NBC گزارش داد، کاخ سفید تصریح کرد که منظور بایدن در آن مورد، تامین سلاح برای دفاع از خود جزیره بوده است.
این روزنامه نوشت: هدف تبدیل تایوان به چیزی است که برخی از مقامات آن را "خارپشت" (یعنی سرزمینی مملو از تسلیحات) و دیگر اشکال حمایت آمریکا که برای حمله بسیار دردناک است، می‌نامند.
این نشریه مدعی است که واشنگتن قصد دارد حضور نظامی خود را در منطقه افزایش دهد تا سعی کند از "حمله احتمالی" چین که یکی از بزرگترین ارتش های جهان را در اختیار دارد، به تایوان جلوگیری کند. پیش از این، کیو گوئوژنگ، وزیر دفاع تایوان گفته بود که اگر جنگ بین پکن و تایپه رخ دهد، بدون توجه به اینکه چه کسی برنده خواهد شد، به فاجعه ای برای هر دو طرف ختم خواهد شد. وی تاکید کرد که "هیچ کس جنگ نمی خواهد".
روابط رسمی بین دولت مرکزی جمهوری خلق چین و استان جزیره ای آن در سال ۱۹۴۹ پس از اینکه نیروهای کومینتانگ به رهبری چیانگ کای شک که در جنگ داخلی با حزب کمونیست چین شکست خورده بودند، به تایوان نقل مکان کردند، قطع شد. ارتباطات تجاری و غیررسمی بین جزیره و سرزمین اصلی چین در اواخر دهه ۱۹۸۰ از سر گرفته شد. از اوایل دهه ۱۹۹۰، طرفین شروع به تماس از طریق سازمان‌ های غیردولتی - انجمن پکن برای توسعه روابط در سراسر تنگه تایوان و بنیاد تبادلات بین تنگه تایپه کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала