توافق روسیه و ایران برای تسریع آماده سازی توافقنامه منطقه آزاد تجاری میان دو کشور

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehمیزی در کافه ای در تهران به سبک روسی
میزی در کافه ای در تهران به سبک روسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2022
اشتراک
الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه گفت که روسیه و ایران توافق کرده اند که آماده سازی توافقنامه منطقه آزاد تجاری را تسریع کنند.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه گفت که روسیه و ایران توافق کرده اند که آماده سازی توافقنامه منطقه آزاد تجاری را تسریع کنند.
نواک در جریان سفرش به تهران گفت: ما توافق کردیم که آماده سازی توافقنامه منطقه آزاد تجاری را تسریع کنیم.
در حال حاضر، روسیه یک توافقنامه در مورد منطقه آزاد تجاری با کشورهای مستقل بعد از فروپاشی شوروی را دارد که در 18 اکتبر 2011 امضا شد. در تدوین این موافقتنامه، کار بر روی توافقنامه تجارت آزاد خدمات در حال انجام است.
گفتنی است، معاون ریاست دولت روسیه و رئیس کمیسیون مشترک همکاری های تجاری واقتصادی روسیه و ایران ۲۴ و ۲۵ ماه مه به ایران سفر می کند.
نواک: همکاری میان ایران و روسیه در این اواخر از پویایی خاصی برخوردار است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2022
نواک: همکاری میان ایران و روسیه در این اواخر از پویایی خاصی برخوردار است
به گزارش اسپوتنیک، همراه با معاون نخست وزیر، دیمیتری زورف معاون وزیر حمل و نقل روسیه و همچنین نمایندگان سازمان های مربوط به حمل و نقل و لوجستیک ، انجمن حمل و نقل جاده ای بین المللی و نمایندگان تجارت روسیه در این سفر حضور خواهند داشت.
امروز، همایش مشترک تجاری جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه با حضور الکساندر نواک معاون نخست وزیر و رئیس کمیسیون مشترک همکاری های تجاری و اقتصادی روسیه و ایران، مسعود خوانساری نایب‌رئیس اتاق ایران، تجار، بازرگانان و فعالان صنعت دو کشور برگزار شد.
در این دیدار آقای الکساندر نواک در خصوص همکاری و سفر به ایران گفت: من پیش از هر چیز تسلیت خود را به مردم ایران و بستگانی که نزدیکان خود را در مرکز تجاری متروپل در شهر آبادان از دست داده اند تسلیت بگویم،
ما امروز در ترکیب هیات بلند پایه روسیه متشکل از نمایندگان ادارات، سازمان ها، وزارتخانه ها، استانداران، نمایندگان شرکتها و اتحادیه های تجاری از مهمان نوازی ایرانی ها تشکر می کنیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала