احضار کاردار یونان به وزارت خارجه ایران

CC BY 4.0 / IRNA / وزارت امور خارجه ایران
 وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2022
اشتراک
کاردار یونان در پی توقیف محموله کشتی تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران در آب‌های یونان به وزارت امور خارجه این کشور احضار شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، در پی توقیف محموله کشتی تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران در آب‌های یونان، کاردار سفارت یونان در تهران در غیاب سفیر این کشور، امروز به وزارت امور خارجه ایران احضار و مراتب اعتراض شدید دولت جمهوری اسلامی به وی ابلاغ شد.
در این دیدار رئیس اداره مدیترانه وزارت امور خارجه ایران ضمن یاداوری تعهدات بین‌المللی دولت یونان با توجه به توقف اضطراری کشتی مذکور به دلیل نقص فنی، "تسلیم در برابر فشارهای غیرقانونی آمریکا" را غیرقابل پذیرش و محکوم دانست.
Круизный лайнер на Ямайке, которая стала обладателем звания World's Leading Cruise Destination 2020 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.05.2022
نخستین کشتی کروز ایران در خلیج فارس راه‌اندازی می‌شود
وی افزود: تصرف در محموله کشتی با پرچم جمهوری اسلامی ایران مصداق راهزنی بین‌المللی است که مسئولیت آن با دولت یونان و تصرف‌کنندگان غیرقانونی می‌باشد.
در وزارت خارجه ایران همچنین تاکید شد: ایران از حقوق قانونی خود چشم پوشی نخواهد کرد و از دولت یونان انتظار دارد به تعهدات بین المللی خود در عرصه دریانوردی و کشتیرانی ملتزم و پایبند باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала