چرا ژاپن مسکو را تهدیدی برای خود می‌داند؟

© AFP 2023 / Mandel NGANپرچم ژاپن
پرچم ژاپن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2022
اشتراک
سفیر سابق روسیه در ژاپن در مورد برنامه های توکیو برای به رسمیت شناختن مسکو به عنوان یک تهدید صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر پانوف، محقق ارشد مؤسسه ایالات متحده و کانادا آکادمی علوم روسیه و سفیر سابق روسیه در ژاپن اظهار داشت که ژاپن می تواند روسیه را به عنوان یکی از تهدیدهای اصلی امنیت خود در مفهوم جدید دفاعی به رسمیت بشناسد که مقامات این کشور در حال تنظیم آن هستند.
وی در ادامه افزود: " تا همین اواخر، ژاپن معتقد بود که چین تهدید اصلی برای امنیت این کشور است، در حالی که روسیه در میان تهدیدات بالقوه نبود - اکنون، به احتمال زیاد، این نظریه تغییر خواهد کرد.
علاوه بر این، پس از حوادث اوکراین، بحث در حزب حاکم ژاپن در مورد چگونگی افزایش هزینه های دفاعی از یک به دو درصد تولید ناخالص داخلی، یعنی تا 100 میلیارد دلار شدت گرفت. در عین حال، هیچ گروه بزرگی از نیروهای این کشور در هوکایدو شمالی ترین جزیره ژاپنی که در نزدیکی مرزهای روسیه قرار دارد، وجود ندارد. توکیو تصور نمی کرد که ممکن است نوعی حادثه یا درگیری با روسیه در آنجا رخ بدهد.
روسیه: قطب شمال در حال تبدیل شدن به صحنه بین المللی عملیات نظامی است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.05.2022
وزارت خارجه روسیه: قطب شمال در حال تبدیل شدن به صحنه بین المللی عملیات نظامی است
اما اخیرا، روسیه فعالیت‌های نظامی شدیدتری در نزدیکی ژاپن، از جمله مشترکا با چین، انجام داده است. این امر ژاپن را به این فکر می‌اندازد که نوعی فشار نظامی مشترک روسیه و چین بر ژاپن آغاز خواهد شد".
شایان ذکر است طی سفر چندی پیش بایدن به ژاپن، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن در سخنرانی خوشامد گویی خود از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که ژاپن و ایالات متحده جهت اجرا و به کارگیری اصل منطقه "ایندوپاسیفیک" آزاد، باید جهان را رهبری کنند.
او گفته بود:" این دیدار نشان می دهد که در هر شرایطی، آمریکا حضور خود را در مسائل ایندوپاسیفیک افزایش می دهد. در چنین مواقعی است که ژاپن و ایالات متحده باید جهان را به سمت اجرای قانون یعنی اصل منطقه آزاد و باز ایندوپاسیفک هدایت و رهبری کنند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала