شایگو: روسیه عملیات ویژه در اوکراین را ادامه می دهد

© Sputnik / Ministry of defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر شایگو: روسیه عملیات ویژه در اوکراین را ادامه می دهد
شایگو: روسیه عملیات ویژه در اوکراین را ادامه می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2022
اشتراک
شایگو اعلام کرد که روسیه عملیات ویژه در اوکراین را علی رغم فشار از جانب غرب ادامه می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگی شایگو وزیر دفاع روسیه روز سه شنبه گفت: روسیه عملیات نظامی در اوکراین را علی رغم فشار و حمایت کی یف از غرب ادامه می دهد.
شایگو در اجلاس شورای وزرای دفاع سازمان توافق مربوط به امنیت جمعی گفت: "علی رغم کمک گسترده غرب به رژیم کی یف و فشار تحریمی بر روسیه، عملیات ویژه نظامی را تا اجرای کامل برنامه ها ادامه می دهیم."
روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف در معرض نسل کشی قرار گرفته اند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، از ۲۵ مارس نیروهای مسلح روسیه وظایف اصلی مرحله اول عملیات ویژه را انجام دادند - آنها پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش دادند. هدف اصلی در بخش نظامی روسیه آزادسازی دونباس بود.
در ۱۹ آوریل، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، آغاز مرحله بعدی عملیات ویژه را اعلام کرد. وُلناواخا یک مرکز منطقه‌ای مهم استراتژیک در جنوب دونتسک، و ماریوپل بزرگترین شهر در ساحل دریای آزوف، در جمهوری خلق دونتسک آزاد شده‌اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала