پیاده سازی برنامه عملیات هوش مصنوعی در ایران

© Photo / Pixabay / Gerd Altmannهوش مصنوعی
هوش مصنوعی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2022
اشتراک
کارشناس: فناوری هوش مصنوعی برای بالابردن بهره وری به کمک شرکت ها می آید.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "مهر"، دکتر محمد شهرام معین، رئیس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی از اجرای پروژه‌ای در گروه توسعه علمی و پژوهشی مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد که مربوط به توسعه خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی در شرکت ارتباطات زیرساخت و پایلوت داده کاوی سبد محصول است.
معین در مورد این پروژه توضیح داد: "بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها به دنبال مهاجرت به سمت هوش مصنوعی هستند و می‌خواهند از توانمندی‌ها و قابلیت‌های این فناوری برای بالابردن بهره وری استفاده کنند.
یکی از شرکت‌هایی که در این زمینه پیشگام شده، شرکت ارتباطات زیرساخت است. برنامه عملیات هوش مصنوعی شرکت ارتباطات زیرساخت تجربه خوبی در حوزه تلکام محسوب می‌شود و می‌توان از نتایج آن برای تدوین نقشه راه حوزه‌های مختلف دیگر در عرصه هوش مصنوعی استفاده کرد.
لک لک ها در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2022
کمک مردم به لک لک‌ها برای ساخت آشیانه +ویدئو
هم اکنون به دلیل روندی که در دنیا وجود دارد، شرکتی که از کاربردهای هوش مصنوعی استفاده نکند عقب افتاده محسوب خواهد شد. در سال‌های بعد نتایج این عقب ماندگی بیشتر نمایان خواهد شد به شکلی که این شرکت‌ها دیگر نمی‌توانند با سایرین رقابت کنند.
در سطح ملی هم این عقب ماندگی دیر یا زود خود را نشان خواهد داد؛ به همین دلیل شرکت‌هایی که در حوزه هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرده و برای اهداف خود نقشه راه تهیه می‌کنند، قطعاً پیشرفته خواهند بود.
مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ICT، سفارشات سازمانی را دریافت کرده و با توجه به ساختار و نیاز و داده و فرآیندهای هر سازمان، نقشه راه و برنامه عملیات توسعه هوش مصنوعی را در اختیار آنها قرار می‌دهد. هم اکنون تحلیل‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی خارجی و داخلی با کاربردهای مختلف انجام می‌دهیم. این تحلیل‌ها بر پایه کلان داده است و در آن هوش مصنوعی کاربرد پررنگی دارد.
از طریق این سامانه تحلیل داده برای چند شبکه اجتماعی داخلی و خارجی مطرح پیاده سازی می‌شود و برای مثال برای کسب و کاری که می‌خواهد بداند میزان اقبال کاربران به محصولات و خدماتش چیست، قابل استفاده خواهد بود. کسب و کار می‌تواند بر اساس این داده‌ها تصمیم سازی کند که روش خود را تغییر داده و یا به همان شکل به کسب و کار خود ادامه دهد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала