نخست‌ وزیر سابق فنلاند: نگرانی‌ های امنیتی ترکیه باید مد نظر گرفته شود

© AP Photo / Virginia Mayoالکساندر استاب نخست‌ وزیر سابق فنلاند
الکساندر استاب نخست‌ وزیر سابق فنلاند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2022
اشتراک
نخست‌ وزیر سابق فنلاند اظهار داشت که در خصوص عضویت این کشور در ناتو، نگرانی‌ های امنیتی ترکیه باید مد نظر گرفته شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آناتولی، روز سه شنبه الکساندر استاب نخست‌ وزیر سابق فنلاند، در خصوص درخواست این کشور برای عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مجمع جهانی اقتصاد (WEF) در داووس سوئیس اعلام کرد: باید نگرانی‌ های امنیتی آنکارا را مورد توجه قرار داد.
وی افزود: نگرانی‌ های امنیتی ترکیه باید در نظر گرفته شود. تا آنجا که من می‌ دانم یکی از این نگرانی‌ ها پ‌ ک‌ ک و دیگری تحریم تسلیحاتی است.
استاپ در این باره اضافه کرد: آخرین تقاضای ترکیه برای اف-۳۵ مستقیما با فنلاند و سوئد مرتبط است. به نظر من، این مسائل قابل حل است؛ اما باید برای رفع این نگرانی‌ ها اقدام عملی نیز انجام شود.
این مقام ارشد پیشین فنلاند در ادامه با تاکید بر اینکه پذیرش سوئد و فنلاند برای عضویت در سازمان ناتو، کمک مهمی به اتحادیه خواهد بود، اذعان کرد: ما کشورهای بسیار سازگار با ناتو هستیم. من امیدوارم که راه حلی پیدا کنیم. فنلاند از روند عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا حمایت می‌ کند، روابط ترکیه و فنلاند همیشه بسیار خوب بوده است و لذا فکر می کنم اختلافات در مسیر عضویت کشورمان در ناتو حل شود.
این در حالیست که پکا هاویستو وزیر خارجه فنلاند، ساعاتی پیش نسبت به پیوستن کشورش به ناتو اظهار خوش بینی کرده و گفته بود: اطمینان دارم که پیوستن به ناتو را با موفقیت مدیریت خواهیم کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала