لاوروف: اگر غرب پیشنهاد ازسرگیری روابط بدهد، به طور جدی بررسی خواهیم کرد

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه: اگر غرب بخواهد در زمینه ازسرگیری روابط پیشنهادی ارائه دهد، روسیه به طور جدی بررسی خواهد کرد که آیا به آن نیاز دارد یا نه.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، گفت: اگر غرب بخواهد در زمینه ازسرگیری روابط پیشنهادی ارائه دهد، روسیه به طور جدی بررسی خواهد کرد که آیا به آن نیاز دارد یا نه.
لاوروف در پاسخ به این سوال که آیا کشورهای غربی با روسیه روابط دیپلماتیک برقرار می کنند و چه زمانی ممکن است این اتفاق بیفتد، گفت: این کاملاً به کشورهای غربی بستگی دارد. وقتی آنها بر "دیوانگی" خود غلبه می کنند و تصمیم می گیرند که روسیه وجود دارد، از بین نرفته است و متقاعد شده اند که هر سال قوی تر می شود. اگر بخواهند چیزی در زمینه از سرگیری روابط ارائه دهند، به طور جدی بررسی می کنیم که آیا به آن نیاز داریم یا نه.
وی افزود: ما در حال حاضر نه تنها نوعی فرآیند جایگزینی واردات را ایجاد می کنیم. ما باید به هر طریقی وابستگی هر چیزی از غرب را متوقف کنیم تا توسعه صنایع حیاتی برای امنیت، اقتصاد و حوزه اجتماعی سرزمین مادری خود را تضمین کنیم.
لاوروف تاکید کرد: ما فقط به خودمان و کشورهایی تکیه می کنیم که قابلیت اعتماد خود را ثابت کرده اند و به صدای دیگران نمی رقصند، اگر کشورهای غربی به خود بیایند و پیشنهاد همکاری دهند، ما تصمیم خواهیم گرفت.
روسیه در 24 فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف در معرض نسل کشی قرار گرفته اند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، از 25 مارس نیروهای مسلح روسیه وظایف اصلی مرحله اول عملیات ویژه را انجام دادند - آنها پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش دادند. هدف اصلی در بخش نظامی روسیه آزادسازی دونباس بود.
در 19 آوریل، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، آغاز مرحله بعدی عملیات ویژه را اعلام کرد. وُلناواخا یک مرکز منطقه‌ای مهم استراتژیک در جنوب دونتسک، و ماریوپل بزرگترین شهر در ساحل دریای آزوف، در جمهوری خلق دونتسک آزاد شده‌اند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، در جمهوری خلق لوهانسک، از 25 مارس، 93٪ از استان لوهانسک سابق، که مرزهای آن به عنوان جمهوری اعلام شده بود، آزاد شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала