گزارش و تحلیل

طراحی الگوریتمی برای بهبود کارایی تشخیص فوتون ها توسط دانشمندان روسی + عکس، ویدیو

اشتراک
دانشمندان روسی الگوریتمی را طراحی کرده اند که کارایی تشخیص فوتون را در سیستم های quantum key distribution (QKD) بهبود می بخشد.
نتایج تحقیقات در مجله IEEE Photonics Journal منتشر شده است.
در واقع Quantum key distribution (QKD) یک روش قابل اطمینان برای رمزگذاری اطلاعات است که به گونه ای طراحی شده که امکان درز اطلاعات یا هک آن توسط ابزار دیجیتال حذف می شود. طی انتقال کلید یعنی دستور العمل هایی برای رمز گذاری و رمز گشایی اطلاعات، عمل عدم قطعیت کوانتومی فعالی می شود که از لحاظ نظری رهگیری کلید توسط ابزارهای هک موجود را غیر ممکن می کند.
© Photo / Sergey Gnuskov / NUST MISISطراحی الگوریتمی برای بهبود کارایی تشخیص فوتون ها توسط دانشمندان روسی
طراحی الگوریتمی برای بهبود کارایی تشخیص فوتون ها توسط دانشمندان روسی  - اسپوتنیک ایران
1/2
طراحی الگوریتمی برای بهبود کارایی تشخیص فوتون ها توسط دانشمندان روسی
© Photo / NUST MISISطراحی الگوریتمی برای بهبود کارایی تشخیص فوتون ها توسط دانشمندان روسی
طراحی الگوریتمی برای بهبود کارایی تشخیص فوتون ها توسط دانشمندان روسی  - اسپوتنیک ایران
2/2
طراحی الگوریتمی برای بهبود کارایی تشخیص فوتون ها توسط دانشمندان روسی
دانشمندان توضیح می دهند که یکی از دستگاه های کلیدی QKD یک (SPD) single-photon detector است یعنی شماره اندازی که به شما اجازه می دهد تابش نور با شدت بسیار کم را ثبت کنید.
آنتون لوسیف استاد مرکز نوآوری ملی فناوری "ارتباطات کوانتومی" دانشگاه فناوری پژوهشی ملی NUST MISIS شرح می دهد: مشکل این است که در بسیاری از کارهای اختصاص داده شده به آشکارساز توجه کافی به تجزیه و تحلیل تاثیر پارامترهایgating voltage بر عملکرد SPD بدست نمی آمد. در کار ما، نشان دادیم که حتی در نگاه اول مهمترین پارامترهای کنترل آشکارساز نمی توانند سهم قابل توجهی بر عملکرد خود آشکارساز و QKD به طور کل داشته باشند.
این مطالعه تاثیر جدی دامنهgating voltage متناوب بر پارامترهای عملکردی SPD را نشان می دهد. به گفته ی دانشمندان امکان تشکیل توصیه های جهانی برای بهبود عملکردSPD با ولتاژ سینوسی وجود دارد.
کارکنان آزمایشگاه ارتباطات کوانتومی دانشگاه فناوری پژوهشی ملی NUST MISIS معتقدند که کلید صحیح حل مسئله فناوری های کوانتومی جهان شمول بودن دانشمندان است که به عنوان مهندسان، توسعه دهندگان نرم افزارها و دستیاران آزمایشگاه ها و نظریه پردازان مدل سازی ریاضی عمل می کنند.
ولادیمیر زاودیلنکو کارشناس مرکز نوآوری فناوری ملی ارتباطات کوانتومی دانشگاه فناوری پژوهشی ملی NUST MISIS خاطرنشان می کند: ما معتقدیم که شرایط منحصر به فرد آزمایشگاه هایمان به ما این اجازه را داد که یک آزمایش درست انجام داده و یک الگوریتم بهینه سازیSPD کارآمد ایجاد کنیم. درآزمایشگاه های ارتباطات کوانتومی ما اندازه گیری ها را به طور خودکار بر روی پایه مخصوصی که توسط ما با یک سیستم اصلی برای کنترل و پردازش نتایج اندازه گیری ساخته شده است، انجام می دهیم.
در مطالعات بعدی برنامه ریزی شده است که تاثیر "تاخیر بهمن" در SPD بررسی شود که در طول مطالعه نیز شناسایی شد. این اثر آشکارساز را در موضع خاص ثابت می کند که بر سطح کلی خطاها در سیستم QKD و در نتیجه بر سرعت نهایی تولید QKD تاثیر می گذارد.
پیشتر درباره راه اندازی اولین شبکه کوانتومی بین دانشگاهی با دسترسی باز که دانشگاه پژوهشی فناوری ملی NUST MISIS و دانشگاه فناوری ارتباطات و انفورماتیک مسکو(MTUCI) را متحد می کند اطلاع داده شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала