دلیل تاخیر در پذیرش اوکراین به اتحادیه اروپا فاش شد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم
واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2022
اشتراک
چرا فرانسه و آلمان از ورود اوکراین به اتحادیه اروپا می ترسند؟
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "وال استریت ژورنال"، رهبران فرانسه و آلمان می ترسند که با ورود اوکراین، موقعیت فرماندهی و برتری خود در اتحادیه اروپا را از دست بدهند، بنابراین اروپای غربی تصمیم گیری برای پذیرش این کشور به عنوان بخشی از یک اتحادیه سیاسی را به تعویق می اندازد.
رالف گرت شلهامر، دانشیار گروه علوم سیاسی و اقتصاد در دانشگاه خصوصی وبستر در وین، در مقاله ای در وال استریت ژورنال این دلیل را عنوان کرده است.
خاطرنشان می شود که نمایندگان عالی رتبه اتحادیه اروپا با وعده های حمایت نظامی، اقتصادی و دیپلماتیک به کی‌یف می روند، اما تحقق این وعده ها آسان نخواهد بود، زیرا واقعیت سیاست اروپا و منافع ملی دولتها در تضاد با آن هاست.
نویسنده مقاله نوشت:"مذاکرات در مورد تحریم واردات انرژی روسیه متوقف شده است و مشخص نیست که آیا چنین تصمیمی اتخاذ خواهد شد یا خیر. علاوه بر این، بیشتر کشورهای اروپایی بیشتر به فکر پایان دادن به درگیری در اوکراین و بازگرداندن وضعیت موجود هستند تا اینکه چه کسی پیروز خواهد شد.
حمله توپخانه ای ترکیه به نیروهای مسلح آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2022
پنتاگون اعزام نیروهای ویژه آمریکا به اوکراین را بررسی می کند
با توجه به این شرایط، انتظار پذیرش زودهنگام اوکراین در اتحادیه اروپا بسیار بی پروا خواهد بود.علیرغم جاه طلبی های فراملی اتحادیه اروپا و سرسخت ترین معذرت خواهان آن، محاسبات سیاسی اعضای آن همچنان با ملاحظات ملی تعیین می شود. برای پاریس و برلین، بحران اوکراین نه تنها یک موضوع امنیتی است، بلکه فرصتی برای توزیع مجدد قدرت در اتحادیه اروپا در آینده است".
وی یادآور شد: "اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا و آنالنا بوربوک، وزیر امور خارجه آلمان، آماده حمایت از پذیرش اوکراین در اتحادیه اروپا هستند، اما آنها درک می کنند که حداقل یکی از 27 کشور، وتو خواهد کرد.
واضح ترین چیز برای درک آنچه در این مورد باید انتظار داشت، گفته امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه بود، که پیشنهاد ایجاد یک جامعه سیاسی اروپایی - "نوعی برزخ برای کشورهایی که آرزوی عضویت کامل را دارند، اما می خواهند هرگز آن را دریافت نکنند" را مطرح کرد".
پیش از این، اولگ نیکولنکو، نماینده رسمی وزارت خارجه اوکراین گفته بود که کی‌یف بر اعطای مقام نامزد عضویت در اتحادیه اروپا در ماه ژوئن به اوکراین اصرار می ورزد. وی خاطرنشان کرد که کسب این مقام توسط اوکراین "یک سیگنال مهم برای اوکراینی ها خواهد بود که اروپا از تلاش های آنها قدردانی می کند و به آنها احترام می گذارد."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала