امارات دو میلیون بشکه نفت راهی اروپا کرد

© AP Photo / Gustavo Ferrariامارات دو میلیون بشکه نفت راهی اروپا کرد
امارات دو میلیون بشکه نفت راهی اروپا کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2022
اشتراک
خبرگزاری بلومبرگ از ارسال یک محموله نفتی امارات به اروپا پس از دو سال خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، امارات متحده عربی از ماه مه ۲۰۲۰ یعنی پس از دو سال برای نخستین بار به اروپا نفت فرستاد.
خبرگزاری بلومبرگ با اعلام این خبر افزود: این محموله نفت امارات که شامل حدود دو میلیون بشکه نفت خام است، در راه رسیدن به یکی از بنادر اروپایی است.
به گزارش بلومبرگ، امارات یک نفتکش غول پیکر را از مصر به سمت اروپا هدایت کرده است.
ارسال محموله نفتی امارات به اروپا در حالی است که این قاره در پی جنگ روسیه علیه اوکراین با بحران انرژی مواجه است. تاکنون، روسیه بزرگترین تأمین کننده نفت اروپا بوده و ۲۶ درصد نفت این اتحادیه را تأمین می‌کرده است.
پیشتر خبرگزاری بلومبرگ پیش بینی کرده بود چنین محموله‌ ای بین اول تا سوم ماه مه (اوایل ماه جاری میلادی) به اروپا برسد. انتظار می‌رود در ماه‌ های آینده نفتکش‌ های بیشتری از ابوظبی به اروپا ارسال شود تا کمبود نفت روسیه را جبران کند، زیرا اتحادیه اروپا در حال آماده‌ سازی برای اعمال تحریم‌ های بیشتر بر روسیه است.
این تحول در حالی است که امیر قطر نیز در سفر اروپایی خود و در دیدار با صدر اعظم آلمان گفت: گاز نقش اساسی در بخش انرژی جهان ایفا می‌ کند و ما به دنبال یافتن بازارهای جدید هستیم و اروپا بازار نوید دهنده‌ ای به شمار می‌رود. ما آماده‌ ایم در بخش انرژی از اروپا حمایت کنیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала