جزئیات ریزش ساختمان ۱۰ طبقه "متروپل" در آبادان

CC BY-SA 4.0 / Hossein Abdollah Asi/Tasnim News Agency / (cropped image)Обрушение 10-этажного дома в Абадане, Иран
Обрушение 10-этажного дома в Абадане, Иран - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2022
اشتراک
ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان مطابق آمار اولیه ۵ کشته و ۲۱ مجروح در پی داشته است، تیم‌های امدادی از شهرستان‌های خرمشهر، ماهشهر و شادگان به محل اعزام شده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "مهر"، ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان مطابق آمار اولیه سه کشته و ۲۱ مجروح در پی داشته است، تیم‌های امدادی از شهرستان‌های خرمشهر، ماهشهر و شادگان به محل اعزام شده‌اند. ظهر امروز دوشنبه در جریان ریزش یک ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان تعدادی از مردم کشته و زخمی شدند.
گفته می شود به دنبال ریزش بخش‌هایی از ساختمان بزرگ "متروپل" در خیابان امیری آبادان به تعدادی خودرو هم آسیب وارد شده است. طبق گفته حاضران در محل، شدت این حادثه به قدری بود که ساختمان‌های اطراف به شدت لرزیدند.
تعدادی آمبولانس و اتوبوس آمبولانس درحال امدادرسانی به حادثه دیدگان است و آتش نشانان در محل حضور دارند و هنوز علت آن اعلام نشده است.
شعبانی، مدیر عامل هلال احمر خوزستان گفته است: "طبق ارزیابی های اولیه ساختمان مجاور بنایی که ریزش کرده نیز شرایط پایداری ندارد.
تمهیداتی انجام شده و وارد فاز عملیاتی شده ایم و با توجه به اینکه خیابان منتهی به منطقه عریض نیست مردم همکاری کرده و راه را باز کنند. ساختمان مجاور طبق گزارش های اولیه، در حال ساخت است و از لحاظ ایمنی شرایط پایداری ندارد و تمهیداتی برای آن نیز باید اندیشیده شود".
۱۵:۱۴ ادامه عملیات امداد و نجات در آبادان
۱۴:۵۳ ۳ کشته و ۲۱ مجروح در حادثه ریزش ساختمان در آبادان
رئیس روابط عمومی اورژانس خوزستان از فوت سه نفر و مجروح شدن ۲۱ نفر در حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان خبر داد.
عارف شرهانی اصل در خصوص آخرین مصدومان حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان اظهار کرد: "تا این لحظه سه نفر در این حادثه فوت کردند و ۲۱ نفر مجروح شده‌اند. تلاش‌های برای آواربرداری همچنان ادامه دارد.
۱۴:۳۹ وضعیت ساختمان ریزش کرده در آبادان
۱۴:۳۳ پیمانکار و مالک ساختمان متروپل آبادان بازداشت شدند / افزایش مجروحان
در پی ریزش بخشی از برج نیمه کاره متروپل واقع در خیابان امیرکبیر آبادان که صبح امروز به صورت ناگهانی رخ داد پیمانکار و مالک ساختمان بازداشت شد.
حکم بازداشت مالک ساختمان متروپل را حمید مرانی پور دادستان ویژه آبادان صادر کرده است.
در پی ریزش برج متروپل تاکنون یک نفر کشته و ۱۶ نفر مصدوم شده‌اند.
احتمال افزایش شمار مصدومان این حادثه وجود دارد.
۱۴:۲۲ ۱ کشته و ۷ مجروح به دنبال ریزش ساختمان
سید نادر نقیبی رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی آبادان گفته است که ریزش ساختمان تجاری در آبادان تاکنون یک کشته و ۷ مصدوم برجای گذاشته است
نقیبی در خصوص ریزش ساختمان در آبادان گفت: این ساختمان در مرکز شهر بوده و بخشی از ساختمان که ریزش کرده، بر روی ماشین ها آوار شده است.
وی ادامه داد:" ۱۵ دستکاه آمبولانس، یک اتوبوس آمبولانس در محل هستند و ۱۰ دستگاه آمبولانس هم درخواست دادیم و همچنین بالگرد نیز در منطقه است. تا الان هفت نیز به مراکز درمانی منتقل شدند و این حادثه فعلاً یک نفر فوتی نیز داشته است. بیمارستان ها در حالت آماده باش هستند".
مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به ریزش یک ساختمان در آبادان، اظهار کرد: "بر اثر ریزش یک ساختمان ۱۰ طبقه تجاری اداری در آبادان شماری مصدوم شدند. تیم‌هایی اورژانس از اهواز به محل حادثه اعزام شده‌اند. احتمال افزایش مصدومان و فوتی‌ها وجود دارد و بر همین اساس ۵ دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس در حال امدادرسانی هستند".
۱۴:۲۱ ۱۰ خودروی آتش نشانی اهواز به آبادان اعزام شدند
ابراهیم قنبری مدیرعامل سازمان آتش نشانی اهواز اظهار کرد: "به دستور شهردار اهواز ۵۰ آتش‌نشان همراه با ۱۰ خودروی اطفای حریق و امداد نجات برای خدمات رسانی در حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان اعزام شدند".
۱۴:۱۲ نجات ۴ مصدوم از زیر آوار
سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان از مردم خواست در محل حادثه تجمع نکنند.
تاکنون ۴ مصدوم از زیر آوار نجات یافتند اما احتمال افزایش تعداد مجروحان زیاد است.
۱۴:۰۲ دستور تخلیه مناطق اطراف ساختمان داده شده است
فرماندار آبادان هم در این رابطه گفته است: آمار دقیقی از تلفات درحال حاضر وجود ندارد.
احسان عباس پور عنوان کرد: "تمامی دستگاه ها در منطقه حضور دارند و درحال انجام وظایف خود هستند. ساختمان درحال ساخت بوده است و احتمال تلفات به دلیل حضور در منطقه مسکونی را دارد.
دستور تخلیه مناطق اطراف ساختمان داده شده است و چهار تیم امدادی از شهرستان‌های خرمشهر، ماهشهر و شادگان همراه با ۲ تیم سگ‌های زنده‌یاب و خودروهای ست نجات به محل حادثه اعزام شده است".
۱۳:۵۵ اعزام تیم‌های امدادی همراه با ۲ تیم سگ‌های زنده‌یاب
مدیرعامل هلال‌احمر استان خوزستان هم در این رابطه گفت: "ساعت ۱۲:۳۰ امروز دوم خرداد ماه، گزارش حادثه ریزش ساختمان تجاری ۱۰ طبقه متروپل در شهرستان آبادان منطقه ته لنجی امیری اعلام شد".
شعبانی ادامه داد:" ۴ تیم امدادی از شهرستان‌های خرمشهر، ماهشهر و شادگان همراه با ۲ تیم سگ‌های زنده‌یاب و خودروهای است نجات به محل حادثه اعزام و عملیات تخلیه و ایمن سازی صحنه آغاز شده است.
تیم واکنش سریع استان و همچنین بیش از ۵۰ نیروی امدادی از شهرهای همجوار برای اعزام به محل حادثه آماده باش هستند".
زییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز درباره آخرین وضعیت حادثه ریزش ساختمان 10 طبقه در آبادان با اشاره به آخرین آمار مصدومان و جانباختگان حادثه ریزش آوار گفت: تاکنون متاسفانه 5 نفر جان باخته‌اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала