پنتاگون اعزام نیروهای ویژه آمریکا به اوکراین را بررسی می کند

© AP Photo / Shakh Aivazovحمله توپخانه ای ترکیه به نیروهای مسلح آمریکا
حمله توپخانه ای ترکیه به نیروهای مسلح آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2022
اشتراک
وال استریت ژورنال اعلام کرد که پنتاگون در حال بررسی اعزام نیروهای ویژه ایالات متحده به سفارت آمریکا در اوکراین است.
به گزارش اسپوتنیک، نمایندگان وزارت امور خارجه آمریکا و پنتاگون در حال بحث در مورد اعزام نیروهای ویژه به کی یف برای محافظت از سفارت بازگشایی شده هستند.
به گفته مقامات آمریکایی که به شرط ناشناس ماندن با وال استریت ژورنال صحبت کردند، طرح نهایی هنوز به جو بایدن ارائه نشده است.
گفته شده اگر رئیس جمهور آمریکا این طرح را تائید و امضا کند، نیروهای ویژه فقط برای دفاع و حفاظت از سفارت آمریکا که در محدوده برد موشکی روسیه قرار دارد، مستقر خواهند شد.
از سوی دیگر حضور نظامیان آمریکایی در اوکراین، با تضمین قبلی بایدن مبنی بر اینکه هیچ نیروی آمریکایی به اوکراین اعزام نخواهد شد، در تضاد است.
بنا بر گزارش‌ها، مقامات آمریکایی در حال بررسی استقرار دوباره یک یگان گارد امنیتی تفنگداران دریایی هستند، مشابه آنهایی که به طور منظم از سفارتخانه‌های ایالات متحده در سراسر جهان محافظت می‌کنند.
کنگره آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.05.2022
آمریکا مرتکب چه اشتباهی در اوکراین شده است؟
گفته شده قرار است در آینده نزدیک، وزارت امور خارجه با استفاده از گارد محافظ سرویس امنیت دیپلماتیک، امنیت سفارت مستقر در کیف را تأمین کند. وال استریت ژورنال گزارش داد که پنتاگون و وزارت امور خارجه هنوز در حال برنامه ریزی اولیه برای ده‌ها نیروی ویژه هستند که ممکن است امنیت سفارت را تکمیل کنند یا در صورت نیاز آماده استقرار باشند.
با این حال هنوز هیچ پیشنهاد رسمی به لوید آستین وزیر دفاع، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش، یا رئیس جمهور آمریکا ارسال نشده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала