آیا ناتو با اردوغان درگیر خواهد شد؟

© Sputnik / Aleksei Filippov  /  مراجعه به بانک تصاویر اردوغان رئیس جمهور ترکیه
 اردوغان  رئیس جمهور ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2022
اشتراک
پوپ، روزنامه‌نگار اشپیگل از ناتو خواست تا با اردوغان بر سر موضع ناتو درگیر شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "اشپیگل"، ماکسیمیلیان پوپ، روزنامه‌نگار نشریه آلمانی اشپیگل، در مقاله‌ای می‌نویسد که ناتو باید به دلیل عدم تمایل رئیس جمهور ترکیه به پذیرش بی‌قید و شرط سوئد و فنلاند در این ائتلاف، "خطر درگیری" با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه را به جان بخرد.
به گفته نویسنده، رهبر ترکیه از ورود سوئد و فنلاند به ناتو جلوگیری می کند زیرا در تلاش است در ازای رضایت خود چیزی به دست آورد. آنکارا خواستار رفع محدودیت های تحویل سلاح به آن کشور و همچنین استرداد حامیان حزب ممنوعه کارگران کردستان به ترکیه شد.
او استدلال می کند: "ناتو اگر تسلیم خواسته های اردوغان نمی شد، کار درستی انجام می داد. در سال های اخیر، اردوغان مانند یک عامل مضاعف عمل کرده است". بنابراین، به گفته وی، ترکیه به عنوان یکی از اعضای این ائتلاف، از روسیه تسلیحات به دست آورده و به تهدید یونان به عنوان متحد ناتو "با جنگ" روی آورده است.
ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.05.2022
در آمریکا "سلاح مخفی" روسیه در داخل ناتو معرفی شد
به گفته این روزنامه نگار، رهبر ترکیه به دلیل بحران اقتصادی در این کشور، از شکست در انتخابات ریاست جمهوری آتی در سال آینده می ترسد، بنابراین می توان حدس زد که در ماه های آینده در روابط با این کشور با غرب "بی شائبه تر" باشد.
پوپ از ناتو می‌خواهد به "تلاش‌های باج‌خواهی" اردوغان پایان دهد، زیرا در غیر این صورت یک "سابقه خطرناک" ایجاد می‌کند. به ویژه اینکه، زوران میلانوویچ، رئیس‌جمهور کرواسی به روشی مشابه عمل کرد و خواسته‌های خود را برای تایید پیوستن سوئد و فنلاند به این اتحاد مطرح کرد.
این روزنامه نگار در پایان گفت: "ناتو نباید اجازه دهد ائتلاف به یک سایت باج خواهی تبدیل شود. بهتر است که این اتحادیه درگیری با اردوغان را به جان بخرد."
روسیه بارها اشاره کرده است که هدف ناتو رویارویی است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری گفت که گسترش بیشتر ائتلاف امنیت بیشتری را برای اروپا به ارمغان نخواهد آورد، ناتو دارای خصلت تهاجمی است. وی در عین حال خاطرنشان کرد که ورود سوئد و فنلاند به ناتو را تهدیدی برای روسیه نمی‌داند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала