واردات گوشی مورد علاقه ایرانیان ممنوع شد

© AFP 2023 / Josh Edelsonواردات گوشی مورد علاقه ایرانیان ممنوع شد
واردات گوشی مورد علاقه ایرانیان ممنوع شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.05.2022
اشتراک
پس از ممنوعیت موقت و یک هفته‌ ای ثبت سفارش آیفون، اکنون خبر از تغییر اولویت‌ بندی این گوشی‌ ها به گروه کالایی ۲۷ به گوش می‌ رسد. انجمن واردکنندگان موبایل با تایید این خبر گفت چنین اقدامی می‌ تواند موجب ممنوعیت واردات آیفون شود.
به گزارش اسپوتنیک، فعالین بازار موبایل هنگام ثبت سفارش گوشی‌ های آیفون در سامانه جامع تجارت جهت دریافت ارز، با پیغام "با توجه به قرارگیری تلفن همراه با برند اپل در گروه کالایی ۲۷، امکان ثبت سفارش آن وجود ندارد" رو به رو می‌شوند.
هفته گذشته نیز این سامانه برای ثبت درخواست ارز جهت واردات آیفون، خطایی مبنی بر اینکه امکان ثبت سفارش تلفن همراه با برند اپل تا روز شنبه، ۳۱ اردیبهشت ماه جاری امکان پذیر نیست، نمایش می‌داد. اکنون به نظر می‌رسد محدودیت‌ ها برای واردات این گوشی ادامه دارد.
گروه ۲۷، کالاهایی هستند که از ارز حاصل از صادرات برای واردات آنها استفاده می‌شود. لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم التحریر، سیستم تهویه هوا، کیسه فیلتر صنعتی، پارچه رومبلی، ماشین آلات راه سازی، وسایل ورزشی، وسایل جانبی لوازم خانگی، تجهیزات و لباس ایمنی، میوه موز و کمپوت آناناس برخی اقلام، برخی از کالاهایی هستند که در قالب گروه ۲۷ بوده و واردات آن‌ها به کشور با مشکلات عدیده‌ ای همراه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала